شناسهٔ خبر: 39418 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه‌آبادی خبر داد:

افزایش ترافیک هوایی ایران با تنش‌های کشورهای عربی/ ظرفیت بالای آسمان ایران برای تقاضاهای بین‌المللی

رحمت الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش جریان ترافیکی ۱۰۰ تا ۱۵۰ پروازی در آسمان ایران خبر داد و گفت: از حدود ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد امروز جریان ترافیکی جدید مورد پذیرش کشور ما قرار گرفت و عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت‌الله مه آبادی گفت: با افزایش تنش میان برخی کشورهای عربی و آفریقایی با کشور قطر و ممنوعیت پرواز شرکت هواپیمایی قطر از آسمان این کشور‌ها ترافیک هوایی کشورمان ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرواز افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پیشتر سه جریان عمده ترافیکی از قطر انجام می‌شد که یکی از این جریان‌ها از دوحه به اروپا و آتلانتیک شمالی و به عکس است و این جریان که شامل غالب پروازهای قطری است تقریباً بدون تغییر باقی مانده است و فقط حدود ۳۰ پرواز به سمت اروپای جنوبی در مسیر کشورهای بحرین، عربستان و مصر وارد جنوب اروپا می‌شد از جنوب شیراز وارد ایران شده و از مسیر اصلی خلیج فارس به اروپا وارد جریان ترافیکی ما خواهد شد.

مه‌آبادی افزود: در جریان دوم که جریان ترافیکی مسیر آفریقاست قبلا از طریق بحرین، عربستان و مصر وارد آفریقا می‌شد، ولی الان از جنوب شیراز به سمت بندرعباس وارد شده و تحویل کشور عمان می‌شود و با دور زدن شبه جزیره عربستان وارد آفریقا می‌شود.

وی گفت: این جریان ترافیکی که حدود ۵۰ ترافیک است حدود ۳۰ دقیقه در فضای آسمان ما پرواز می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در جریان سوم که جریان هند و خاور دور است بخشی از آن از مسیر کشور ما عبور می‌کرد و بخشی از طریق امارات، مسقط، پاکستان بود که در شرایط کنونی تعدادی نیز در آسمان کشور ما پرواز می‌کند.

وی افزود: از حدود ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد امروز جریان ترافیکی جدید مورد پذیرش کشور ما قرار گرفت و عملیاتی شد.

مه‌آبادی گفت: با درخواست کشور قطر و سازمان بین المللی‌ ایکائو و پایبندی به تعهدات بین المللی این درخواست مورد پذیرش قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: تغییر در افزایش و ایجاد راه‌های هوایی و در ساختار فضایی کشور زمینه و ظرفیت پذیرش این ترافیک‌ها را دارد.

وی گفت: پس از ایجاد ۱۵ هزار کیلومتر راه هوایی در غالب فاز اول طرح مدیریت آسمان ایران شهر ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده است و می‌توانیم به تقاضاهای بین المللی پاسخ بدهیم. با تکمیل فازهای بعدی می‌توانیم ترافیک‌های سنگین‌تری را هم پاسخگو باشیم.

نظر شما