شناسهٔ خبر: 39465 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های کرمان جنوبی اعلام کرد:

آسفالت یکهزار و ۹۴۰ کیلومتر راه روستایی در کرمان جنوبی/ نیاز به تخصیص اعتبار بیشتر برای تکمیل پروژه‌ها

راه روستایی رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های کرمان جنوبی از آسفالت یکهزار و ۹۴۰ کیلومتر راه روستایی در این منطقه خبر داد و گفت: اداره‌ کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی برای تکمیل راه‌های روستایی منطقه نیاز به اعتباری بالغ بر ۱۲۷۰۰ میلیارد ریالی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان  وحید افشار پور رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های این اداره کل گفت: ۱۹۹۳ روستا در سطح حوزه جنوب استان کرمان وجود دارد که طول راه‌های آن‌ها بالغ بر ۶۱۷۰ کیلومتر است.

افشارپور ادامه داد: از این میزان تا کنون ۱۹۴۰ کیلومتر راه روستایی بالای ۵۰ خانوار آسفالت و ساخت ۸۲۰ کیلومتر راه روستایی در دست اقدام بوده که برای تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها به اعتباری بالغ بر ۳۳۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

افشار پور خاطر نشان کرد: ۳۱۳۰ کیلومتر راه روستایی زیر ۵۰ خانوار فاقد راه مناسب در سطح جنوب استان کرمان وجود دارد که برای بهسازی و آسفالت آنها بالغ بر ۹۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین اعتبارات لازم، طی سال‌های آتی ساخته خواهد شد.

وی در پایان با ابراز تاسف از کاهش میزان اعتبارات تخصیص یافته در حوزه راه‌های روستایی ضمن بیان این مطلب که یکی از فاکتورهای اصلی در راستای توسعه پایدار منطقه جنوب کرمان توسعه راه‌های روستایی است از مسئولین خواست با توجه به اهمیت ویژه حوزه جنوب استان کرمان از لحاظ  کشاورزی و ترانزیت کالا و همچنین رفع محرومیت از این منطقه و کاهش مهاجرت از روستاها به شهر ، توجه ویژه‌ای به لحاظ تامین و تخصیص اعتبارات داشته باشند./

نظر شما