شناسهٔ خبر: 39476 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هزینه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی دولت یازدهم در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای در کهگیلویه و بویر احمد/ بهره‌برداری از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال

راه روستایی معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: افزون بر ۱۰هزار میلیارد ریال ظرف سه سال گذشته دولت تدبیر و امید در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای اعم از بزرگراه، راه اصلی و روستایی در این استان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا شیرمحمد راستا روز پنجشنبه اظهار داشت که افزون بر یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از این میزان در حوزه ساخت، بهسازی و آسفالت جاده‌های روستایی بوده است.

وی گفت که ظرف سه سال گذشته بیش از ۳۲۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان احداث، بهسازی و آسفالت شده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه وبویراحمد گفت که هم اینک نیز افزون بر ۵۰۰ کیلومتر جاده روستایی در سطح استان برای بهسازی و آسفالت در دست اجراست که حدود ۱۰۰ کیلومتر آن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد همچنان به لحاظ شاخص آسفالت راه روستایی نسبت به میانگین کشوری هنوز فاصله زیادی دارد، افزود که بیش از نیمی از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان خاکی است.

راستا با بیان اینکه ظرف سه سال گذشته دولت یازدهم بیش از ۲ برابر کل سال‌های پس از انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد بزرگراه ساخته شده و یا در دست احداث است، گفت که تا پیش از آغاز فعالیت این دولت در سال ۹۲ میزان کل بزرگراه موجود در استان حدود ۵۰ کیلومتر بوده است.

وی تصریح کرد که ظرف سه سال گذشته تاکنون افزون بر ۹۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان ساخته شده است.

معاون ساخت و توسعه راههای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد که ظرف سه سال گذشته همچنین افزون بر ۶۰ کیلومتر جاده اصلی در سطح استان احداث شده است.

راستا تصریح کرد که بیش از ۱۶۰کیلومتر جاده اصلی نیز با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۹۰ درصد در حال اجراست.

وی جاده ملی پاتاوه - دهدشت، یاسوج - باغچه سادات، یاسوج - سی سخت و دهدشت، قلعه رئیسی به دیشموک را از جمله جاده‌های اصلی در دست اجرا در این استان ذکر کرد.

وی گفت که در این مدت همچنین بیش از ۲۵۰ کیلومتر روکش آسفالت در حوزه راه های اصلی و روستایی استان انجام شده است.

کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۱۳هزار نفری استان کهیگلویه وبویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در روستاها ساکن هستند.

این استان دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد./

نظر شما