شناسهٔ خبر: 39524 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد:

بررسی طرح تفصیلی بندر سیریک در کمیسیون ماده پنج/ پیش‌بینی جمعیت ۲۳ هزاری نفری برای سیریک در افق ۱۴۰۴

ابراهیم رستم گورانی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: طرح تفصیلی شهر بندر سیریک پس از تصویب طرح جامع این شهر در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و تأیید در جلسات کمیته فنی کمیسیون ماده پنج، در محل استانداری هرمزگان در کمیسیون ماده پنج قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی با بیان اینکه این طرح گام مؤثری در راستای اجرای برنامه‌های عمرانی و فعالیت‌های اجرایی شهری در این شهر خواهد بود، افزود: این طرح توسط مهندسین مشاور شهر و اندیشه پارس تهیه شده و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، جمعیت شهر سیریک در سال ۱۳۹۰ برابر با ۴۱۴۰ نفر و با توجه به قرارگیری این شهر در حوزه توسعه طرح مکران و جذب بالای جمعیت در سال‌های آتی در این منطقه، در سال ۱۴۰۴ با نرخ رشد پیشنهادی ۱۲/۱۳ به ۲۳۲۵۱ نفر خواهد رسید.

به گفته مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، رویکرد قالب شهر سیریک با تأکید بر گسترش فعالیت‌های بازرگانی و گردشگری و به عنوان مرکز فعالیت‌های مختلط شهر دیده شده است و مساحت محدوده شهر برابر ۷۸۵ هکتار پیشنهاد گردیده است.

گورانی افزود: بندر سیریک به عنوان دروازه مکران دارای اهمیت استراتژیک، موقعیت بازرگانی، صیادی و بندرگاهی بوده که قطعاً تصویب این طرح در آینده می‌تواند در اجرای برنامه‌های توسعه و رشد و بالندگی این شهر و همچنین خطه ساحلی استان نقش مهمی ایفا نماید.

وی عنوان کرد: پس از بررسی و اظهارنظر اعضای کمیسیون مقرر شد طرح تفصیلی بندر سیریک پس از بررسی مجدد و انجام اصلاحات نهایی توسط مهندسین مشاور در جلسات بعدی کمیسیون ماده پنج قانون شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح شود.

نظر شما