شناسهٔ خبر: 39540 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خوزستان انجام شد:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه راهسازی در باوی و غیزانیه اهواز/ افتتاح ۲۷۵ کیلومتر جاده در سال ۹۵

راه‌سازی با حضور استاندار خوزستان عملیات اجرایی چهار پروژه در حوزه راه روستایی و اصلی در مناطق باوی و بخش غیزانیه اهواز آغاز و یک پروژه نیز افتتاح شد، این در حالیست که به گفته استاندار خوزستان در سال گذشته با وجود تخصیص اعتبارات پایین، ۲۷۵ کیلومتر جاده در استان افتتاح شده و با وجود مشکلات بسیار هیچ‌گاه اجازه توقف پروژه‌ها داده نشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: هدف از کلنگ‌زنی و افتتاح طرح‌ها در حوزه راه روستایی، افزایش رفاه مردم در جاده‌ها، کاهش تصادفات و تردد راحت‌تر مردم در این مناطق است.

وی با بیان اینکه آیین کلنگ‌زنی احداث راه روستایی در مناطق ام‌الطرفه - منیثر - شعیمیط جابر با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، افزود: طول این مسیر ۲۰ کیلومتر و عرض در نظر گرفته‌شده برای آن ۵.۵ متر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این راه روستایی نیز حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

رحمانی عنوان کرد: همچنین عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور ابوبقال – عنافچه با اعتبار حدود پنج میلیارد تومان آغاز شد.

وی ادامه داد: طول این مسیر پنج کیلومتر و عرض آن ۱۱.۳۰ متر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به افتتاح یک طرح در حوزه راه روستایی بیان کرد: محور روستایی کارگه به شجیرات در غیزانیه نیز با حضور استاندار خوزستان با هدف افزایش آسایش مردم در تردد و کاهش خطرات و تصادفات به بهره‌برداری رسید.

رحمانی با اشاره به اینکه طول این جاده روستایی ۷.۵ کیلومتر و عرض آن ۶.۵ متر است، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه ۱۸ روستا با جمعیتی افزون بر ۱۸ هزار نفر از نعمت راه آسفالته برخوردار شده‌اند.

وی افزود: آغاز عملیات بهسازی و چهار خطه کردن جاده تصفیه شکر - عنافچه یکی دیگر از طرح‌هایی است که در حوزه راه اصلی کلنگ‌زنی شد. طول این مسیر ۲ کیلومتر و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن حدود ۳.۵ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: کلنگ‌زنی پروژه احداث باند دوم محور شوشتر به سمت اهواز به طول چهار کیلومتر و با اعتبار ۶ میلیارد تومان یکی دیگر از طرح‌هایی است که امروز توسط استاندار خوزستان کلنگ‌زنی شد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه بهره‌برداری از راه روستایی اهواز، باوی و منطقه غیزانیه اظهار کرد: راه یکی از زیرساخت‌های توسعه است و شاید یکی از دلایلی که خوزستان در این سال‌های اخیر از سایر استان‌ها عقب افتاده عدم توسعه راه‌های استان در حد متعارف و استاندارد است.

استاندار خوزستان گفت: خوزستان از نظر حمل بار رتبه نخست کشور و از نظر جابجایی مسافر رتبه سوم را دارد اما از نظر استانداردهای جاده‌ای رتبه ششم را در اختیار دارد که آمار نگران‌کننده‌ای است.

وی افزود: این جایگاه ضمن این که توسعه استان را به عقب می‌اندازد، موجبات نگرانی شهروندان را برای تردد در جاده‌ها نیز فراهم می‌کند.

استاندار خوزستان با بیان این که رتبه سوم حمل بار و رتبه ششم استاندارد به معنای امنیت کمتر مسافران است، گفت: با توجه به شرایط کنونی در سال‌های اخیر بهبود شرایط راه‌های استان را به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: در سال گذشته با وجود تخصیص اعتبارات پایین، ۲۷۵ کیلومتر جاده در استان افتتاح شده و با وجود مشکلات بسیار هیچ‌گاه اجازه توقف پروژه‌ها را ندادیم.

شریعتی تصریح کرد: امسال با وجود اختصاص بهتر اعتبارات، پیش‌بینی ما بر افزایش اعتبارات بخش راه‌های استان است.

وی ادامه داد: یکی از محورهای توسعه استان که می‌تواند ما را از رکود بیرون ببرد و اشتغال ایجاد کند، انجام پروژه‌های بزرگ مانند راه‌ها است.

استاندار خوزستان گفت: این پروژه‌ها کمک می‌کند تا ارتباط و ایمنی در رفت و آمدها بالاتر رفته و همچنین فضای بیشتری برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: مسیر هفتگل- باوی با طول ۵۰ کیلومتر بوده که شهرستان هفتگل را به باوی وصل می‌کند.

شریعتی تصریح کرد: پیش‌تر برای رفتن از باوی به هفتگل، باید مسیر اهواز طی می‌شد که بیش از ۱۵۰ کیلومتر بود اما با افتتاح این مسیر، رفت و آمد ۱۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر شده است.

وی گفت: مردم محروم از این مسیرها استفاده می‌کنند و باعث می‌شود آن‌ها نیز از خدمات دولت استفاده بهینه را داشته و از سوی دیگر با مصرف بهینه سوخت، از آلودگی هوا کاسته شود.

استاندار خوزستان افزود: بحث توسعه راه‌های استان در سال ۹۶ با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و اگر با اعتبارات اندک، این حجم از پروژه‌ها محقق شده، امسال با افزایش اعتبارات، افتتاحیه راه‌ها دو برابر خواهد بود.

وی ادامه داد: خوزستان حدود ۲ هزار کیلومتر راه کم داشته و تا رسیدن به استاندارد سوم کشور فاصله دارد اما در صورتی که این فاصله کم شود می‌توانیم سرمان را جلوی مردم استان بالا بگیریم.

شریعتی گفت: امیداست در یک برنامه سه ساله با احداث ۲ هزار کیلومتر از راه‌های استان، خوزستان که بیش‌ترین حمل و نقل کالای کشور را دارد، دارای رتبه سوم ایمنی و استاندارد راه‌ها شود.

نظر شما