شناسهٔ خبر: 39554 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه آهن جنوبشرق اعلام كرد:

افزایش حمل بارهای ترانزیتی اولویت اول برنامه های ریلی/ نبود شركت‌های حمل و‌نقل بین‌المللی در سیستان و بلوچستان محسوس است

ارجونی مدیر كل راه آهن جنوبشرق گفت: به منظور اجرای سیاست های ریلی جهت رشد سهم بار در بخش ریلی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، توجه به حمل بارهای ترانزیتی در اولویت كاری قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مجید ارجونی در نشست با سرمایه گذاران صنعت ریلی اظهار داشت: با توجه به سیاست ها و خط مشی های راه آهن كشور، توجه به بخش بار به ویژه بارهای ترانزیتی در اولویت كاری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینكه در بحث سرمایه گذاری، شركت راه آهن سیاست ها و بسته های حمایتی در نظر دارد، افزود: اگر سرمایه گذار در صنعت ریلی اقدام به سرمایه گذاری كند شركت راه آهن نیز به تناسب مقدار آورده حمایت هایی از وی انجام می دهد.

وی گفت: در محدوده راه آهن زاهدان – میرجاوه به طول ۹۴ كیلومتر زمینه خوبی برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

وی راه آهن زاهدان - میرجاوه را به دلیل اینكه تنها مسیر ارتباط ریلی ایران – پاكستان است با اهمیت عنوان كرد و ادامه داد: با توجه به قدمت زیاد و همچنین فرسودگی خط عریض بین زاهدان - كویته، سرمایه گذاران می توانند با بازسازی خط ریلی زاهدان – میرجاوه با ایده ها و مطالعاتی كه وجود دارد ورود كنند تا قابلیت برای تردد قطار های ایرانی فراهم شود.

وی فاصله ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را ۹۴ كیلومتر و تا كویته پاكستان ۶۵۰ كیلومتر اعلام كرد

مدیركل راه آهن جنوبشرق افزود: با توجه به اینكه هیچ گونه محدودیتی برای ارائه اطلاعات طرح ها وجود ندارد شرایط ارتباط سرمایه گذار با دفتر سرمایه گذاری شركت راه آهن را فراهم خواهیم كرد.

ارجونی اظهار داشت: خط ریلی زاهدان – میرجاوه یكی از نقاط استراتژیك و در مسیر ارتباطی جنوب شرق آسیا با آسیای میانه است و از این منظر اهمیت فراوانی دارد.

وی با اشاره به راه اندازی قطار باری ترانزیت پاكستان – قزاقستان گفت: مسیر دریایی هند و پاكستان به آسیای میانه ۴۰ روز طول می كشید اما مسیر ریلی این زمان را به حداقل رسانده است.

ارجونی با اشاره به اینكه نبود شركت های حمل و نقل بین المللی در سیستان و بلوچستان به شدت احساس می شود، خاطرنشان كرد: افزایش ظرفیت تخلیه بنادر چابهار از ۸.۵ میلیون تن به ۹۰ میلیون تن در آینده سبب تحول عظیمی در حوزه حمل و نقل ریلی در استان خواهد شد.

وی با بیان اینكه كارهای مطالعاتی طرح راه آهن چابهار – زاهدان انجام شده است، افزود: ظرفیت های سرمایه گذاری زیادی در این بخش وجود دارد كه در صورت تمایل سرمایه گذاران امكان ارتباط با مدیر پروژه را فراهم خواهیم كرد.

نظر شما