شناسهٔ خبر: 39560 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرکت بوئینگ با صدور بیانیه ای فروش ۳۰ فروند هواپیما به شرکت آسمان را تائید کرد

بوئينگ سمیر بلیامانی مدیر فروش منطقه خاورمیانه ، روسیه و آسیای مرکزی عصر روز شنبه با انتشار بیانیه ای ، امضای قرارداد خرید ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در تهران را تائید کرد .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از ایرنا، در بیانیه شرکت بوئینگ تاکید شده است که این شرکت موفق شده در دهم ژوئن ۲۱۰۷ قرارداد قطعی فروش ۶۰ فروند هواپیما را به ارزش ۳ میلیارد دلار با شرکت آسمان در تهران منعقد کند.

در این بیانیه تصریح شده است که این قرارداد متعاقب امضای تفاهم نامه بوئینگ و شرکت آسمان منعقد شده که پیش از این شرکت بوئینگ درخواستی برای اخذ مجوز اداره نظارت بر اموال برون مرزی ایالات متحده امریکا جهت انجام این معامله ارائه کرده است.

هواپیماهای مکس که به عنوان ناوگان جدید شرکت آسمان انتخاب شده از هواپیماهای بدنه باریک در شرکت بوئینگ طراحی شده و تکمیل این قرارداد مشابه قرارداد شرکت هواپیمایی ایران ایر با بوئینگ، مستلزم اخذ تائیدیه از دولت امریکا است.

به گزارش ایرنا، قرارداد خرید ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس بین شرکت هواپیمایی آسمان و شرکت بوئینگ با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری عصر امروز در تهران امضا شد.

این قرارداد را 'حسین علایی' مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان و 'جیمز لارسن ' نماینده فروش شرکت بوئینگ در منطقه خاورمیانه و روسیه امضا کردند.

شرکت بوئینگ پس از امضا این قرارداد بیانیه رسمی فروش ۳۰ + ۳۰ ( در مجموع ۶۰ فروند ) هواپیمای بوئینگ را در تهران صادر کرد.

نظر شما