شناسهٔ خبر: 39571 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد:

بازنگری مجدد نرخ کلیه خدمات مهندسی مربوط به ساختمان با هدف حمایت از بهره‌برداران/ حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق به ویژه در بلندمرتبه‌سازی‌ها

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نخستین جلسه هیات چهار نفره استان در سال ۹۶ ضمن تأکید بر رعایت ضوابط مبحث سوم مقررات ملی ساختمان گفت: حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق و لزوم پیش‌بینی راهکارهای مورد نیاز برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی بر اساس آیین‌نامه به ویژه برای ساختمان‌های بلندمرتبه از مهم‌ترین موارد در ساختمان‌سازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در نخستین جلسه هیات چهار نفره استان در سال ۹۶ که با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در این اداره کل برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه هیات چهار نفره بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در خصوص ارائه خدمات مهندسی ساختمان در استان است، باید ضمن به‌کارگیری شیوه‌های مناسب جهت ایجاد رونق در بازار مسکن، کنترل و نظارت لازم جهت رعایت مقررات ملی ساختمان نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: بررسی و بازنگری درجه‌بندی کلیه شهرهای استان از نظر سطح ارائه خدمات مهندسی و همچنین نحوه ارجاع کار نظارت در شهرها، با هدف ارتقاء کیفیت ساخت و ساز و همچنین حمایت از مردم استان به عنوان بهره‌برداران از جمله مواردی است که در جلسات بعدی هیات چهارنفره مورد تصمیم‌گیری نهایی قرار می‌گیرد.

دبیر هیات چهار نفره استان با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری و لزوم ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان فارغ‌التحصیل در حوزه ساخت و ساز اظهار کرد: به‌کارگیری مسئول ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی از جمله موارد مورد تأکید در آیین‌نامه بوده و می‌تواند از وقوع خطرات احتمالی در سایت‌های ساختمانی پیشگیری کند.

حق لطفی تأکید کرد: مبحث سوم مقررات ملی ساختمان که به حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق می‌پردازد از جمله مواردی است که باید در دستور کار جدی دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و مهندسان و کارفرمایان متولی ساخت و ساز قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در ساختمان‌های بلندمرتبه از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است، گفت: گاهی با انجام مجموعه‌ای از اقدامات کم‌هزینه و فنی می‌توان از وقوع رخدادها و اتفاقات بزرگ و غیرقابل‌جبران جلوگیری کرد که در این خصوص مصوباتی جهت ابلاغ به دستگاه‌های ذیربط در جلسه هیات چهار نفره استان تصویب شد.

حق لطفی با بیان اینکه ایجاد رونق در صنعت ساختمان از جمله برنامه‌های اولویت‌دار راه و شهرسازی است، یادآور شد: بازنگری و کنترل دوباره نرخ کلیه خدمات مهندسی مربوط به ساختمان با هدف حمایت از بهره‌برداران از جمله دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه بود.

گفتنی است هیات چهار نفره استان با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی، عباس وثیق نیا رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، فرزانه نظری پور معاون شهرسازی و معماری شهردار، وحید حاجی نجفی رئیس سازمان نظام کاردانی استان، کاظم مجابی عضو شورای شهر قزوین، عباس پور قادر مدیر مسکن و ساختمان و حامد عبدالرزاقی رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد.

نظر شما