شناسهٔ خبر: 39620 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان لرستان خبر داد:

کاهش محسوس تلفات جاده‌ای لرستان/ افزایش جابه‌جایی کالا در محورهای استان

علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: بنا بر آمار پزشکی قانونی در دو ماه ابتدای امسال میزان تلفات ناشی از تصادفات برون شهری و روستایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۳۸.۱ درصد کاهش مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، علی زندی‌فر با بیان این مطلب افزود: در مجموع میزان کشته‌شدگان تصادفات برون شهری و روستایی در فروردین و اردیبهشت ماه امسال ۳۹ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۶۳ نفر تلفات معادل ۳۸.۱ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان با تفکیک میزان تلفات برون شهری و روستایی ادامه داد: در دو ماه ابتدای امسال میزان تلفات ناشی از تصادفات برون شهری ۳۷ نفر گزارش شده است که در مدت مشابه پارسال ۵۷ نفر بوده و به کاهش ۳۵.۱ درصدی تلفات برون شهری رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه تلفات در محورهای روستایی استان از بیشترین کاهش نسبت به سایر راه‌ها برخوردار است، تصریح کرد: در حالی که در فروردین و اردیبهشت سال قبل شش نفر در محورهای روستایی لرستان جان باخته بودند در مدت مشابه سال جاری دو نفر به ثبت رسیده و ۶۶.۷ درصد کاهش در آمار تلفات محورهای روستایی استان مشاهده می‌شود.

زندی‌فر از افزایش ۳۳.۳ درصدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری در استان خبر داد و گفت: با وجود کاهش چشمگیر تلفات ناشی از تصادفات برون شهری و روستایی، میزان تلفات درون شهری استان در مدت یادشده نسبت به سال قبل از ۱۲ نفر به ۱۶ نفر افزایش یافته که نیاز است با همکاری دستگاه‌های ذیربط به ویژه پلیس راهور استان نسبت به کاهش این آمار برنامه‌ریزی و اقدام لازم صورت گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان با مقایسه جداگانه آمار تلفات فروردین و اردیبهشت نسبت به سال قبل گفت: در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳.۳ درصد و همچنین در اردیبهشت ماه ۹۶ در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته ۴۴.۴ درصد کاهش تلفات جاده‌ای به ثبت رسیده است.

افزایش  جابه‌جایی کالا درمحورهای استان

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان همچنین از ثبت رکورد جابه‌جایی کالا توسط ناوگان حمل بار استان خبر داد و اظهار کرد:  در مدت ۸۲ روز سپری شده از ابتدای سال ۹۶ تا پایان بیستم خرداد ماه، یک میلیون و ۷۷هزار و ۸۶۱ تن انواع کالا توسط ناوگان حمل بار استان لرستان جابه‌جا شده است.

زندی‌فر افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان جابه‌جایی کالا توسط ناوگان استان ۸۳۸ هزار تن بوده که نشان از رشد  ۲۹درصدی جابه‌جایی کالا در مبادی تولید بار و رونق اقتصادی استان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: این افزایش جابه‌جایی کالا نسبت به سنوات قبل یک رکورد محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان در بین ۱۰ کالای عمده جابه‌جاشده توسط ناوگان حمل بار استان در مدت یادشده به ترتیب به گندم با ۸۴ هزار و ۹۹۱ تن٬ پلی‌اتیلن با ۶۵هزار و ۳۰۳ تن و سیمان تیپ دو با ۱۲۲هزار و  ۴۱۴ تن اختصاص دارد.

زندی‌فر خاطرنشان کرد: بدون تردید در سالی که به تدبیر رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است افزایش جابه‌جایی کالا در استان نشان‌دهنده رونق تولید، اشتغال و اقتصاد و تاحدودی تحقق اهداف این نامگذاری در حوزه حمل‌و‌نقل به شمار می‌رود.

نظر شما