شناسهٔ خبر: 39671 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

تاکید بر توقف اجرای مصوبه برج- باغ در پایتخت/ وزارت جهادکشاورزی، باغات را به مناطق حفاظت‌شده تبدیل کند

سیدکاظم دلخوش سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست مجلس با تاکید بر توقف مصوبه برج-باغ، گفت: وزارت جهادکشاورزی باید طرحی را تهیه کند که به دنبال آن از باغات همانند مناطق حفاظت‌شده صیانت شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدکاظم دلخوش سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه برج‌-باغ شورای چهارم شهر تهران، گفت: شهرسازی در کشور بر مبنای اصول قانونی نیست، متاسفانه این اقدامات غیر اصولی نه تنها موجب ساخت و ساز در باغات و تخریب گسترده باغات شده بلکه بر معضل حاشیه‌نشینی دامن زده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 8 میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، تصریح کرد: ساخت و ساز در باغات، مراتع و حتی جنگل‌ها اقدام اشتباهی است از این رو باید با تدوین و ارایه طرح جامعی از سوی وزارت جهاد کشاورزی نقاط ممنوعه برای ساخت و ساز مشخص شود.

وی افزود: در حقیقت باغات نیز همانند مناطق حفاظت شده محیط‌زیست باید تلقی شوند تا ضمن شناسنامه‌ دار کردن باغ و حفاظت از آنها، از ساخت و ساز نیز جلوگیری شود.

سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی به خانه ملت، گفت: مصوبه برج- باغ نیز که به موجب آن اجازه قطع درخت و ساخت و ساز در باغات داده شده باید متوقف شود زیرا آسیب جدی به محیط‌زیست وارد کرده است.

گفتنی است، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران نیز پیش‌تر گفته بود: بر اساس گزارش‌های واصله، با اجرای مصوبه برج-باغ، متأسفانه ۴هزار هکتار از باغات تهران نابود شده است./

نظر شما