شناسهٔ خبر: 3970 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

لاریجانی در حاشیه مراسم افتتاح چند پروژه در قم:

آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم - اصفهان تا یکماه آینده

علي لاريجاني رئیس مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی راه آهن تهران – قم- اصفهان خبر داد و گفت: به موازات آغاز عملیات اجرایی این خط ریلی، ساخت خط سریع السیر تهران به مشهد نیز در دستور کار قرار می گیرد که نقش مهمی در رشد توریسم و صنعتی بودن استان قم دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی امروز (۱۳ بهمن) در جریان افتتاح چند پروژه در استان قم با اشاره به سرمایه گذاری ۱.۸ میلیارد دلاری برای احداث خط راه آهن سریع السیر گفت: با توجه به مختصات جغرافیایی استان قم و ارتباط این استان با استان های تهران و سایر استان های صنعتی نیاز به توسعه زیرساخت ها وجود دارد که در این زمینه ساخت خط ریلی سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان یکی از اقدامات مهم بوده که اعتبار آن از فاینانس کشور چین تأمین شده است و عملیات اجرایی آن تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: به موازات آغاز عملیات اجرایی راه آهن تهران- قم – اصفهان، ساخت خط سریع السیر تهران به مشهد نیز در دستور کار قرار می گیرد که نقش مهمی در رشد توریسم و صنعتی بودن استان قم دارد.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: به دلیل بی توجهی های رژیم طاغوت به استان قم این استان دچار عقب افتادگی هایی از گذشته بوده بعد از انقلاب توجهات سیاسی و فرهنگی به استان قم شد که لازم است در زمینه آبادانی نیز به قم بیشتر توجه شود البته در چند سال گذشته در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است. /

نظر شما