شناسهٔ خبر: 39730 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان البرز انجام شد:

رسیدگی به تخلفات ۲۱ شرکت حمل و نقلی برون‌شهری در استان البرز

سید یعقوی میرکتولی به منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل برون‌شهری، در جلسات کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، موضوع ماده ۱۲ استان البرز، طی ۳ ماه اول امسال به تخلفات ۲۱ شرکت و موسسه حمل و نقلی رسیدگی، تصمیمات لازم اتخاذ و احکام مربوطه صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز، سید یعقوب میرکتولی مدیر این اداره کل با اعلام این خبر افزود: در طی ۳ ماه سال جاری، ۲ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ استانی برگزار و طی آن به تخلفات ۲۱ شرکت حمل و نقلی مستقر در استان البرز، مشتمل بر ۱۴ شرکت حمل و نقل داخلی کالا و ۷ شرکت حمل و نقل مسافر رسیدگی شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز، در خصوص آرای صادره در این جلسات گفت: با توجه به میزان صلاحیت‌های تفویضی به استان، در مجموع ۱۵ مورد جریمه نقدی، ۲ مورد تذکر کتبی و ۴ مورد برائت برای شرکت‌ها صادر شد.

وی افزود: تخلفات شرکت‌های حمل و نقل مسافر شامل: جذب مسافر از روش‌های غیرمتعارف، برخورد نامناسب راننده، نقص فنی، صدور صورت‌وضعیت برای راننده فاقد مدارک معتبر و ... بوده است که در جلسات کمیسیون به آن‌ها رسیدگی و احکام مربوطه صادر شده است.

میرکتولی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش حمل‌ونقل کالا نیز گفت: صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل ایمنی، عدم رعایت ضوابط حمل محمولات ترافیکی از جمله تخلفات انجام شده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل‌ارائه به کاربران بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و رضایت آن‌ها افزود: این اداره کل نظارت مستمر بر فعالیت‌های بخش حمل‌ونقل جاده‌ای برون‌شهری دارد و راه‌های ارتباطی گسترده‌ای را با مخاطبان این بخش ایجاد کرده است تا بتواند نظرها، پیشنهادها و شکایت‌های افراد را دریافت و به آن‌ها رسیدگی نماید، در همین راستا در سال گذشته نیز در جلسات کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ به تخلفات ۶۰ شرکت حمل‌ونقلی و ۴۵ راننده شاغل در این بخش رسیدگی و احکام مربوطه صادر شد.

شایان‌ذکر است که تخلفات مربوط به شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقلی در کمیسیون ماده ۱۲ آئین‌نامه اجرائی تبصره (۱) ماده (۳۱) قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم رانندگی، با حضور نماینده صنف مربوطه، مسئول اداره حقوقی و مدیرکل، بررسی و تخلفات رانندگان بخش حمل‌ونقل عمومی نیز در کمیسیون ماده ۱۱ با ترکیب اعضای فوق بررسی و احکام مربوطه صادر می‌شود.

نظر شما