شناسهٔ خبر: 39788 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

تکمیل قطعه اول پروژه چهار خطه سامن – بروجرد درسال جاری

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: قطعه اول چهار خطه شدن محور سامن – بروجرد در سال ۹۶ با اعتبار ۷۰ هزار میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه، به همراه مدیر ساخت و توسعه راه‌ها از پروژه‌های بزرگراهی شهرستان ملایر بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرایی پروژه‌ها قرار گرفت.

وی درجریان بازدید از پروژه چهارخطه کردن محور سامن- بروجرد پس از ارائه گزارش توسط مشاوراز روند پیشرفت فیزیکی و مشکلات اجرایی پروژه از فعالیت و پیشرفت خوب این پروژه اظهار رضایت کرد.

فرزانه ضمن قدردانی از عوامل پیمانکار و مشاور پروژه، افزایش تعداد ماشین آلات را با توجه به گشایش جبهه‌های کاری مختلف از اولویت‌های نخست پیمانکار برشمرد و دستوراتی را برای تسهیل و تسریع در پرداخت مطالبات پیمانکار صادر کرد.

وی با اشاره به اهمیت اتمام چهارخطه کردن این محور، ترافیک بسیار زیاد و اهمیت فوق‌العاده این محور در عبور و مرور عنوان کرد: برای ایمن شدن ترافیک جنوب- مرکز و جنوب شمال و غرب کشور، اتمام عملیات اجرایی این پروژه و به بهره‌برداری رساندن این محور از مهمترین اولویت‌های استان است.

فرزانه گفت: با توجه به اختصاص اعتبارهای مناسب برای این محور پس از پیگیری‌های زیاد و ویژه در وزارتخانه و سازمان راهداری، پیمانکار باید تمام توان ماشین آلاتی خود را برای به بهره‌برداری رساندن قطعه اول این محور به طول ۶.۵ کیلومتر در سال۹۶ به کاربگیرد و زیرسازی قطعه دوم را نیز به اتمام برساند.

وی افزود: چهار خطه شدن محور سامن – بروجرد به طول ۱۵ کیلومتر به عنوان آخرین راه ارتباطی غیر بزرگراهی همدان به استان‌های همسایه است که در سال ۹۴ عملیات اجرایی آن شروع شده و تا‌‌کنون چهار کیلومتر از آن آسفالت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: امیدواریم امسال قطعه اول آن در حدود ۶.۵ کیلومتر با هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر۷۰ هزار میلیون ریال به بهره‌برداری برسد.

فرازنه بیان کرد: قرار داد قطعه دوم نیز به طول ۸.۵ کیلومتر به مبلغ ۱۱۰هزار میلیون ریال با پیمانکار مبادله و عملیات اجرایی آن نیز شروع شده است.

نظر شما