شناسهٔ خبر: 39861 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هرمزگان انجام شد:

جزئیات مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان

تودیع و معارفه آیین تجلیل از علیرضا مجرد و معارفه داریوش باقر جوان به عنوان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان با حضور معاون وزیر و ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان در جلسه تودیع بازنشستگی مجرد و معارفه باقرجوان به‌عنوان مدیرکل جدید که با حضور داوود کشاورزیان معاون وزیر و ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هاشمی تختی و حجت‌الاسلام ذوالقدر معاون امور عمرانی استاندار شیرخانلو و تعدادی از مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان و صنوف حمل‌ونقلی استان و رانندگان و مخاطبان این بخش در سالن آمفی‌تئاتر هتل هرمز برگزار شد کشاورزیان ضمن تجلیل از زحمات شایسته مجرد مدیرکل اسبق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: هرمزگان به دلیل وجود بنادر و حجم عظیم حمل‌ونقل کالاهای صادرات و وارداتی از اهمیت خاصی برخوردار است که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های حمل‌ونقلی کشور یاد کرد.

داوود کشاورزیان افزود: سال گذشته سامانه نوبت‌دهی مجازی برای اولین بار در پایانه بار بندرعباس راه‌اندازی شده که باعث سرعت در نوبت‌دهی و بارگیری کالا برای رانندگان شد و برای دومین بار در بندر امام هم‌اکنون راه‌اندازی شده است.

وی گفت در پایانه بار بندرعباس گام مؤثر بعدی راه‌اندازی حواله مجازی بود که در این طرح  نیاز به حضور رانندگان زحمتکش ۲۴ ساعت قبل از تحویل بار نیست و رانندگان می‌توانند در کانون گرم خانواده خود حضور بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت در بخش راهداری  گفت نگهداری راه‌های کشور، احیاء به موقع خط‌کشی‌ها، ترمیم به موقع مسیرنماها، اصلاح شانه‌های خاکی، اصلاح شیب جاده‌ها، پاک‌سازی حریم جاده و اصلاح تقاطع‌ها از دیگر موارد مرتبط با ایمنی جاده است که توسط مسئولان باید مداوم انجام شود.

کشاورزیان افزود: مسئولیت ما نگهداری از مجموعه راه‌های کشوراست اهم از راه‌های شریانی و غیرشریانی که راه‌های شریانی از منابع ملی تأمین و راه‌های غیرشریانی شامل راه‌های روستایی و فرعی و بخشی هم از راه‌های اصلی که نیاز به منابع پایدار دارد باید ۵۰ درصد آن از منابع استانی تأمین شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: برای کاهش تلفات و تخلفات جاده‌ای امسال قرار است ۶۰۰ دوربین ثبت تخلف در جاده‌های کشور نصب شود که نصب این‌گونه دوربین‌ها در سال ۹۵ باعث کاهش تصادفات ۱۸ درصدی و ۱۵ درصدی تلفات جاده‌ای شده است. در بخش مسافر هم با اشاره به اینکه در حال حاضر سامانه سپهتن در تمام اتوبوس‌ها نصب شده گفت این امر باعث گردیده است که در سال ۹۵ شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور باشیم.

وی گفت: همچنین برای کاهش تصادفات در ماشین‌های باری و کامیون‌ها هم قرار است امسال این سامانه در تمام کامیون‌ها و ماشین‌های باری سنگین نصب شود؛ و همچنین با تأکید به افرادی که دارای ناوگان فرسوده در استان هستند گفت بهتر است از این فرصت استفاده کنند و ناوگان خود را در طرح  نوسازی ناوگان تعویض کنند زیرا بعد از اتمام  محدودیت طرح به کامیون‌های فرسوده بیش از سن ۳۵ سال تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۷ لغایت ۹ درصدی پرداخت خواهد شد و در صورتی که رانندگان از این طرح و مزایای آن استفاده بهینه نکنند به کامیون‌های فرسوده آن‌ها بار تعلق نخواهد گرفت. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که آئین‌نامه مسافر در راستای برندسازی تدوین شده است،‌ افزود:‌ ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت در این بخش فعالیت می‌کنند که باید آن‌ها را به ۳۰ تا ۴۰ برند تبدیل کنیم.

کشاورزیان گفت: سیاست سازمان این است که بخش حمل‌ونقل مسافر شامل ناوگان، شرکت و رانندگان در یک شبکه سیر همنام فعالیت کنند. بر اساس این آئین‌نامه اگر کسی بخواهد شرکتی را ثبت کند باید با یک شرکت قرارداد نمایندگی را امضا کند.

باقرجوان در این آئین با اشاره به اینکه حمل‌ونقل و راهداری دو مقوله مهم و جدا از هم‌اند گفت: حمل‌ونقل یک مقوله مشتق است که مدیریت آن بسیار سخت است کهان شاء الله با هم‌افزایی صنوف حمل‌ونقلی استان  کارها را در آینده به نحو احسنت پیش خواهیم برد.

مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد ویکی از اهداف دولت اشتغال‌زایی است که بخش حمل‌ونقل همیشه پشتوانه بسیار خوبی برای اشتغال مردم شریف مهین اسلامی بوده است که امیداست با ارائه خدمات شایسته و مناسب با تعاملی که بین دستگاه‌های ذی مدخل و تشکل‌های صنفی در استان است بتوانیم افتخار خدمات گذاری  در دولت تدبیر وامید را داشته باشیم.

در پایان این مراسم داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اهدا لوح تقدیر از فعالیت‌های علیرضا مجرد قدردانی و داریوش باقر جوان به عنوان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان معرفی کرد. 

نظر شما