شناسهٔ خبر: 39871 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

اجرای تفاهم‌نامه با منطقه آزاد ماکو برای احداث ۶۰ کیلومتر بزرگراه/ اتمام طرح‌های اجرایی مسکن مهر در سال ۹۶/ کاهش مطالبات پیمانکاران

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دومین جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار، معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، شرح کاملی از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی،داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی استان در دومین جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، شرح کاملی از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه داد.

 نصر کاهش قابل‌توجه رقم مطالبات پیمانکاران را از شاخص‌ترین دستاوردهای این اداره کل در سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: امروز مطالبات واقعی پیمانکاران بعد از انتزاع مدیریت راهداری به ۴۹۶ میلیارد ریال رسیده در حالی که این رقم قبل از انتزاع مدیریت راهداری یک هزار و ۱۹ میلیارد ریال بود.

وی بر ساماندهی نیروهای انسانی در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تأکید کرد و گفت: این اداره کل با ۳۷۴ نفر پرسنل به عنوان یکی از تخصصی‌ترین دستگاه‌های اجرایی استان خدمات‌رسانی می‌کند.

نصر با بیان اینکه تاکنون ۳۵۱ کیلومتر بزرگراه در آذربایجان‌غربی احداث شده است، ادامه داد: ۵۶۷ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۹۸ کیلومتر راه فرعی در محدوده استان وجود دارد.

این مقام مسئول در خصوص آمار راه‌های روستایی استان اظهار کرد: ۳۸۷۸ کیلومتر آسفالت، ۱۳۲۴ کیلومتر شوسه و ۲۷۰۹ کیلومتر خاکی آمار راه‌های روستایی استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به طول راه‌های ساخت شده در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ۷۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۳ کیلومتر وستایی به چرخه حمل و نقل استان اضافه شد.

نصر از انجام تفاهم‌نامه با منطقه آزاد ماکو بالغ بر ۶۰ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: آذربایجان‌غربی بر اساس طول کل راه‌های موجود در کل کشور رتبه ۱۰ را دارد ولی با توجه به برخورداری آزادراه و بزرگراه نسبت به کل راه‌های موجود در استان رتبه ۲۲ کشور را داراست.

این مقام مسئول یادآور شد: تا افق ۱۴۰۰ برای کسب رتبه ۸ کشوری باید ۱۱۰۵ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و ۱۸۸۱ کیلومتر راه شریانی در استان احداث شود.

نصر با اشاره به رتبه ۸ کشوری مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان از لحاظ عملکرد، تصریح کرد: تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان شهید اسرافیلی ارومیه به طور کامل تحقق یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مسکن مهر تا پایان شهریور ماه امسال در ۱۳ شهر استان به اتمام می‌رسد، افزود: پرونده مسکن مهر استان در پایان امسال مختومه می‌شود.

نصر وضعیت پروژه‌های بیمارستانی در شهرهای خوی، سلماس و تکاب را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استان در شاخص زیرساخت‌های بخش سلامت با تحویل وقت پروژه توسعه بیمارستان شهرستان بوکان به متوسط کشوری نزدیک شد.

وی تهیه طرح‌های جامع شهری در شهرهای نقده، میاندوآب، بوکان، قطور، سرو، نوشین شهر، فیرورق، دیزج دیز و محمدیار را از بارزترین عملکرد مدیریت معماری و شهرسازی این اداره کل برشمرد.

نظر شما