شناسهٔ خبر: 39893 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد:

معرفی ۶۵۵ متقاضی تسهیلات بافت‌های فرسوده خراسان شمالی به بانک

بافت فرسوده رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از معرفی ۶۵۵ متقاضی برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده به بانک‌های عامل در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی همتی با بیان اینکه ۶۵۵ متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند، اظهار کرد: برای ساخت هر واحد مسکن در بافت فرسوده بجنورد ۴۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های اسفراین، گرمه، جاجرم و شیروان ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا می‌شود که طول دوران مشارکت آن ۲ ساله و بازپرداخت آن ۱۰ سال است.

همتی با اشاره به اینکه قرارداد برای دریافت این تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد منعقد می‌شود، افزود: نیمی از سود تسهیلات در تعهد دولت است که تاکنون این پرداخت صورت نگرفته است.

وی به بحث بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات اشاره کرد و افزود: در سال ۹۴ در مجموع تعداد ۲۴ بانک جهت پرداخت تسهیلات در استان معرفی شده بودند که از این تعداد فقط بانک مسکن تسهیلات پرداخت نموده است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان اضافه کرد: سهمیه استان در سال ۹۶ هنوز ابلاغ نشده است و وی رکود ساخت‌وساز و ترس متقاضیان از تعلق نگرفتن یارانه دولتی به این تسهیلات را از دلایل کاهش استقبال مردم اعلام کرد.

نظر شما