شناسهٔ خبر: 39904 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مظاهریان:

جمعیت شهری ایران ۲۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی است

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه میانگین شهرنشینی در جهان حدود ۵۴ درصد است، گفت: حدود ۷۴ درصد جمعیت ایران شهرنشین هستند و آینده کشور در شهرها شکل می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حامد مظاهریان روز یکشنبه در مراسم معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در ارومیه افزود: شهرهای مختلف کشور نیز با مشکلاتی چون حاشیه نشینی روبرو هستند و نگاه مدیران تصمیم‌گیر نسبت به شهرها باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها یک زنگ خطر در کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: رفع این مشکل اجتماعی نیازمند عزم همگانی است و مسئولان باید به صورت یکپارچه در این خصوص عمل کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان‌کرد: همان طور که مردم در انتخابات با حضور مقتدرانه خود حمایتشان را از نظام اعلام کردند، مدیران نیز باید در جهت تامین نیازهای مردم تلاش کنند و رفع مشکل حاشیه نشینی بخشی از نیازها مردم به شمار می رود.

 ایرنا نوشت:وی چند ماه قبل در همایش مهندسی ژئوتکنیک گفته بود که در حوزه ساخت طرح های شهری حصول اطمینان از میزان مقاومت زمین، وضعیت آب های زیرزمینی، مسایل زیرسطحی و میزان نشست پذیری خاک باید توسط متخصصان ژئوتکنیک مورد بررسی قرار گیرد.

مظاهریان با بیان اینکه پدیده فرونشست و فروریزش زمین حاصل افزایش سکونت مردم در شهرهاست، گفته است که نسبت به پدیده فرونشست زمین در شهرها دانش اندکی وجود دارد و در زمان بروز هرگونه حادثه در کشور نباید به یکدیگر اتهام زنی شود زیرا قدرت پیش بینی وجود ندارد.

در پایان این مراسم ابراهیم مبارک قدم به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان غربی معرفی و از تلاش‌های ' داریوش نصر' در این اداره کل تجلیل شد.

' داریوش نصر' پیش از این به عنوان مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری کشور منصوب شده است.

نظر شما