شناسهٔ خبر: 39946 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مطرح کرد؛

پرهیز شوراها از انتخاب شهردار بر اساس معیارهای سیاسی/ داشتن تخصص توسعه شهری ملاک انتخاب شهرداران

مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با تاکید بر پرهیز شوراهای شهر از انتخاب سیاسی شهرداران، گفت: شهرداران با داشتن مهارت‌های تخصصی توسعه‌شهری و درک بالای از زندگی شهری باید توسط شوراها انتخاب شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمودی شاه نشین نماینده مدرم شهریار، قدس و ملارد در خصوص مولفه‌های فنی و مدیریتی شهرداران، گفت: شهرداری یک مجموعه بسیط با ابعاد مختلف است که سه بخش عمده فعالیتی را شامل می‌شود، نخست خدمات شهری از توسعه و نگهداری از فضاهای‌سبز تا نظارت بر احداث ساختمان‌ها است، دومین بخش مرتبط با پروژه‌های‌عمرانی است که حداقل ۴۰ درصد اعتبارات شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بخش سوم فعالیت‌های شهرداری مربوط به امور مالی- اداری و سازماندهی شهرداری است که تخصیص بودجه و اعتبارات را شامل می‌شود، در حقیقت مدیریت‌شهری کاملا مدیریت تخصصی در ابعاد مختلف است که نیازمند مهارت‌های انسانی و تخصصی و در راس آن نیازمند مهارت‌های ادراکی است.

وی با بیان اینکه شهرداران باید درک صحیحی از زندگی شهری و شهروندی چون حمل و نقل و بهداشت‌عمومی و محیط‌زیست داشته باشند، به خانه ملت،گفت: شهرداران از زمان تولد انسان تا فوت با آن درگیر هستند زیرا در تمامی این مراحل باید خدمات ارایه کند، در واقع وسعت کار ایجاب می‌کند که افراد توانمند و با تجربه به عنوان شهردار انتخاب شوند.

محمودی‌شاه‌نشین با یادآوری اینکه بزرگترین و سخت‌ترین وظیفه شوراها انتخاب شهردار است، گفت: بنابراین شورای شهری که بتواند شهردار متعهد و کارآمدی را انتخاب کند موفق خواهد بود در غیر این صورت اشکالاتی در مدیریت شهر به وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شورای شهر اگر در گام نخست بدون توجه به مهارت‌های توسعه شهری، طرح‌های تفصیلی و جامع، مهارت انسانی جهت نظارت بر عملکرد کارکنان و تخصص فردی، معیارهای سیاسی و قومیتی را  برای انتخاب شهردار مورد نظر قرار دهد قطعا مشکلات اساسی در شهر ایجاد خواهد شد. /

پایان پیام

نظر شما