شناسهٔ خبر: 39949 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان تشریح کرد؛

رضایت ۶۰ درصدی شهروندان نسبت به عملکرد سامانه شهراه/ پاسخگویی ۸۹ درصدی به درخواست‌های مردمی/ ۴۴۱ شهردار کاربر سامانه شهراه هستند

علی بخش رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان، عملکرد سامانه شهراه به عنوان پنجره واحد ارایه خدمت در حوزه های راه و شهرسازی به مردم، از شروع بهره‌برداری آن (سه ماهه آخر سال۹۴) تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۹۶، را تشریح کرد.

علی‌بخش رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد سامانه شهراه از شروع بهره‌برداری آن (سه ماهه آخر سال۹۴) تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۹۶، را تشریح کرد.

رستمی گفت: از آغاز بهره برداری سامانه شهراه، ابتدای زمستان سال ۹۴ تا پایان اردیبهشت ماه ۹۶، مجموعا ۵۲۹۹ مراجعه و درخواست مردمی در سامانه شهراه ثبت شد که از این تعداد، به ۸۹ درصد مراجعات، پاسخ داده شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان با تاکید بر موفقیت سامانه شهراه در برقرار ارتباط با مردم و درخواست های مردمی از طریق دیدارگاه های الکترونیکی، سامانه شهراه را به عنوان پنجره واحد خدمات رسانی به مردم برشمرد و در مورد میزان موفقیت این سامانه نیز به ارایه آمار پرداخت.

این مسئول، خاطرنشان کرد: در سامانه شهراه این قابلیت برای شهروندان فراهم است تا راجع به نحوه خدمات‌گیری از طریق سامانه اظهارنظر کنند و اظهارنظر مردمی نیز ثبت می‌شود. به بیان دیگر، مردم میزان رضایت خود را از نحوه پاسخگویی به درخواست‌ها در سامانه اعلام می‌کنند.

رستمی ادامه داد: از تعداد کل مراجعه‌کنندگان(۵۲۹۹ نفر)، از ۳۹۰ نفر نظرسنجی شد که از این تعداد، ۲۴ درصد نیز امتیاز بسیار ضعیف و ۱۶ درصد ضعیف، ۲۷ درصد متوسط، ۱۹ درصد خوب و ۱۴ درصد امتیاز عالی به پاسخگویی سامانه شهراه دادند که در مجموع ۶۰ درصد از مراجعه‌کنندگان پاسخگویی سامانه شهراه را ۶۰ درصد متوسط تا عالی ارزیابی کردند.

به گفته وی، تعداد مراجعه کنندگان به سامانه شهراه در اسفند۹۵، ۷۸۴ مورد، فروردین و اردیبهشت ۹۶ به ترتیب ۶۰۶ و ۶۸۶ مورد بوده است.

۴۴۱ شهردار کاربر سامانه شهراه هستند

رستمی همچنین از اطلاع‌رسانی سامانه شهراه، معرفی و شناسایی دقیق آن به مدیران کل استانی و ستادی در جلسات شورای حمل و نقل و مسکن استان‌های سراسر کشور خبر داد و افزود: حسب دستور وزیر راه و شهرسازی در سال ۹۵، بخشی از تمامی جلسات شورای حمل و نقل و مسکن استان‌ها به اطلاع‌رسانی و معرفی سامانه شهراه اختصاص داشت و کلیه مدیران تابعه وزارت راه و شهرسازی علاوه بر رسیدگی به پرونده‌ها، ارزیابی عملکرد استان، سامانه شهراه را نیز در جلسات اطلاع‌رسانی می کردند و حتی در برخی از استان‌ها نیز سامانه استانی، افتتاح می‌شد.

وی میزان کل کاربران سامانه شهراه را ۲۰۳۵ نفر عنوان کرد که از این تعداد  ۱۳۳۰ نفر شامل کارشناسان، روسا و مدیران کل استانی، ۲۶۰ نفر شامل کارشناسان، روسا و مدیران شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۱ نفر متشکل از شهرداران و ۴ نفر نیز همکاران دفتر مدیریت عملکرد و حقوق‌شهروندان هستند.

رستمی دلیل استفاده شهرداران را از سامانه شهراه، اجرای طرح‌های جامع شهرها توسط شهرداران عنوان کرد.

پاسخگویی ۱۰۰ درصدی شرکت‌فرودگاه‌ها و ساخت‌وتوسعه زیربناهای‌حمل‌ونقل به درخواست‌های‌مردمی در سامانه‌شهراه

این مسئول گفت: معاونت مسکن و ساختمان با ۸۷ درصد پاسخگویی از ۷۷ مورد، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ۹۱ درصد پاسخگویی در ۴۱ مورد، شرکت راه‌آهن جمهوری‌اسلامی‌ایران با ۸۶ درصد پاسخگویی در ۲۹ مورد، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با۱۰۰ درصد پاسخگویی در ۲۵ مورد و در نهایت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با ۱۰۰ درصد پاسخگویی به ۱۳ مورد، بهترین شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی را از نظر درصد پاسخگویی در سامانه شهراه طبقه‌بندی شدند.

رستمی بهترین ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها را از نظر پاسخگویی در سامانه شهراه از بدو بهره برداری تا پایان اردیبهشت ماه ۹۶، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با ۱۳۹ مورد مراجعه و ۹۷ درصد پاسخگویی، اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان با ۲۶ مراجعه و ۹۶ درصد پاسخگویی،  اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان با ۲۲مورد مراجعه و ۱۰۰ درصد پاسخگویی، اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، ۲۲ مورد مراجعه و ۹۱ درصد پاسخگویی و در نهایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با ۲۱ مورد مراجعه و ۹۰ درصد پاسخگویی برشمرد.

وی ادامه داد: بهترین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها از نظر درصد پاسخگویی تا پایان اردیبهشت ماه ۹۶ از طریق سامانه شهراه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با ۴۶۵ مورد و ۱۰۰ درصد پاسخگویی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با ۲۹۷  مراجعه و ۱۰۰ درصد پاسخگویی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با ۱۲۸ مراجعه و ۱۰۰ درصد پاسخگویی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با ۹۸ مورد مراجعه و ۱۰۰ درصد پاسخگویی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با ۶۷ مورد مراجعه و۱۰۰ درصد پاسخگویی بوده‌اند.

رستمی با تاکید بر آنکه سامانه شهراه با توجه به سلیقه شهروندان و مراجعه آنها بارگذاری شده است، آماری از تعداد مراجعه به سامانه شهراه ارایه کرد و گفت: از مجموع ۵۲۹۹ مورد مراجعه به سامانه شهراه، ۳۸۳۷ مورد مربوط به راه بین شهری، ۵۰۲ مورد مربوط به شکایات، ۲۴۷ مورد مربوط به عضویت در سامانه خدمات شهری، ۱۶۰ مورد مربوط به گزارشات شهروندی، ۱۴۹ مورد مربوط به انتقادات و پیشنهادات از عملکرد خانواده وزارت راه و شهرسازی، ۱۳۱ مورد مربوط به دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات، ۱۰۸ مورد مربوط به راه روستایی، ۶۹ مورد مربوط به خدمات‌شهری و در نهایت ۲۸ مورد مربوط به حمایت از پایان نامه های دانشجویی بوده است.

وی ادامه داد: خدمات فرودگاهی ۲۵ مورد، صلاحیت حرفه‌ای ۱۶ مورد، هواپیمایی و خدمات راه‌آهن هرکدام ۱۳ مورد و در نهایت پاسخ به استعلام در خصوص قوانین تملک آپارتمان را در سامانه شهراه به خود اختصاص داده‌اند. /

نظر شما