شناسهٔ خبر: 39961 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نامه حناچی ابلاغ شد؛

بررسی تغییر کاربری اراضی هدفگاه در استان لرستان از ورزشی به انتفاعی/ جزئیات مصوبه ۸ بندی شورا/ ممنوعیت تغییر کاربری در اراضی دهکده المپیک خرم‌آباد

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار لرستان، مصوبه ۸ بندی شورا را درباره اراضی موسوم به هدفگاه در خرم‌آباد با بررسی تغییر کاربری اراضی فوق از ورزشی به انتفاعی و تاکید بر ممنوعیت تغییرکاربری در اراضی دهکده المپیک استان، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به بازوند استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان، مصوبه شورا را درباره مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر خرم‌آباد، اراضی موسوم به هدفگاه ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار لرستان آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۶.۳.۲۲ موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر خرم‌آباد مربوط به تغییر کاربری اراضی هدفگاه از ورزشی، فضای‌سبز و مسکونی به کاربری انتفاعی و عمومی‌شهری را در چهارچوب قانون انتقال پادگان‌ها مورد بررسی قرار داد و با توجه به صورتجلسه مورخ ۹۳.۹.۵ کمیته فنی و تایید کلیات طرح، مطابق الگوی شماره (۳- پیوست) به شرح زیر اتخاذ تصمیم کرد.

۱. ضمن استعلام مجدد حرایم کلیه مسیل‌های متداخل با زمین از وزارت نیرو، طرح ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی توسط مشاور ذی‌صلاح مورد تایید وزارت نیرو توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهیه و بعد از تصویب وزارت مذکور، به همراه اسناد این طرح توسط دبیرخانه شورای‌عالی ابلاغ شود. مطابق استعلام مذکور، حرایم مسیل‌ها تحت کاربری فضای‌سبز حفاظتی در طرح، تثبیت شود.

۲. سلسله مراتب شبکه و چگونگی دسترسی به شبکه‌های‌شریانی با رعایت حرایم سبز و ضوابط مربوط به فواصل تقاطع‌ها، مطابق آیین‌نامه طراحی راه‌های شهری ایران در اسناد طرح، لحاظ شود.

۳. کاربری فرهنگی- هنری هماهنگ با سرانه پیشنهادی با رعایت ضوابط همجواری‌ها در طرح تثبیت شود.

۴. محل کاربری تجاری مطابق الگوی شماره ۳ با ضوابط ویژه ساخت و ساز ویژه و غلبه فضای باز و سبز به صورت یکپارچه موردتایید قرار گرفت.

۵. کاربری تفریحی و گردشگری، صرفا جهت احداث هتل ۴ ستاره در طرح پیش‌بینی شود.

۶. ضوابط تعداد پارکینگ موردنیاز برای کلیه کاربری‌ها و بدون امکان خرید و پرداخت عوارش معوض ارایه شود.

۷. حداکثر سطح اشغال در کاربری مسکونی ۳۰ درصد، تراکم حداکثر ۱۸۰ درصد و حداکثر طبقات ۶ طبقه است.

۸. با توجه به نقش اراضی مربوط به دهکده المپیک واقع در حریم شهر به جهت تامین سرانه‌های ورزشی مقیاس شهری خرم‌آباد، هرگونه تغییر در طرح و یا کاربری اراضی دهکده المپیک، مغایرت اساسی محسوب می‌شود. /

نظر شما