شناسهٔ خبر: 39981 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو كميسيون عمران مجلس مطرح كرد:

تحولات مثبت در حوزه ريلی با جذب سرمايه گذاری/ توسعه خطوط نیازمند همكاری دولت و مجلس است

علیم یارمحمدی عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: در صورتی كه بتوانیم سمت و سوی راه آهن را برای جذب سرمایه های بیشتر سوق دهیم، به مرور شاهد تحولات مثبت در بخش ترانزیت و بازارهای جهانی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن، این شرکت با تدوین استراتژی‌های جدید و برنامه‌ریزی برای اقتصادی كردن كسب و كار ریلی در ایران، دورخیز خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آغاز كرده است؛ اگر چه مدت زمان زیادی از شروع این تحرك جدید در راه‌آهن نمی‌گذرد، اما تقاضا برای سرمایه‌گذاری در سه بخش بار، مسافر و خط افزایش چشمگیری داشته است.

علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینكه توسعه حمل و نقل ریلی از جمله مسائل ضروری و مهم در كشور است ، بیان كرد: با توجه به كمبود منابع مالی در این عرصه در صورتی كه بتوانیم سمت و سوی حمل و نقل ریلی را به سوی جذب سرمایه گذاری سوق دهیم، به مرور شاهد تحولات مثبت در بخش ترانزیت و بازارهای جهانی خواهیم بود.

وی افزود: این روزها راه آهن با برنامه ریزی و سیاست گذاری های مدون خود یك حركت منطقی اقتصادی را شروع كرده كه می تواند گام‌ موثری به سمت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تامین سرمایه‌های لازم برای توسعه صنعت ریلی باشد.

یارمحمدی با اشاره به توسعه خطوط ریلی در سراسر كشور گفت: توسعه خطوط نیازمند همكاری و تعامل و مهمتر از همه حمایت دولت و مجلس است زیرا توسعه خطوط درون و برون شهرها در كوتاه مدت و بلندمدت تاثیرات مثبتی بر رشد اقتصاد ملی، حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد گذاشت و سهم حمل و نقل ریلی را در حوزه حمل مسافر افزایش خواهد داد.

وی با اعلام اینكه كسب درآمد بیشتر از طریق حمل بار بیشتر به نقاط مختلف و ارتباط با كشورهای منطقه تحقق می یابد، افزود: وسعت زیاد و همچنین تقاضا برای توسعه همكاری های ریلی در زمینه بار، راه آهن را بر آن داشته تا برنامه های توسعه ای را برای همكاری با كشورهای مختلف تدوین و در دستور كارهای خود قرار دهد تا به سهم مورد نظر در افق ۱۴۰۴ دست یابد.

نظر شما