شناسهٔ خبر: 39982 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

آمادگی راهداری لرستان برای استقبال از سفرهای تابستانی/ صدور رای برای ۲۲ پرونده ساخت و ‌ساز استان

علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: با نزدیک شدن به ایام سفرهای تابستانی، عملیات لکه‌گیری و اجرای روکش آسفالت در نقاط پرتردد راه‌های اصلی استان انجام شده است.

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای لرستان با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه در پایان ماه مبارک رمضان، همزمان با سراسر کشور سفرهای تابستانی در محورهای مواصلاتی لرستان آغاز می‌شود برای تسهیل در عبور و مرور هموطنان و تامین امنیت سفر، کارهای زیادی انجام شده است.

وی گفت: اکنون لکه‌گیری و اجرای روکش آسفالت در شش نقطه پرتردد در سطح راه‌های اصلی استان همچنین شست‌وشوی علائم و تابلوهای ایمنی و گاردریل‌ها، پاکسازی حریم راه‌ها، برداشت نخاله و خاک‌های مازاد در محل جداکننده وسط راه، تعمیرات گاردریل‌های صدمه دیده و ریزش‌برداری از کنار راه‌ها انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان از اصلاح شیب‌های شیروانی به طول ۵۰ کیلومتر در سطح راه‌های استان خبر داد و افزود: بیش از یک‌صد کیلومتر شانه‌سازی با مصالح متناسب در طول راه‌های اصلی استان در دست اجراست.

وی تعمیر چراغ‌های چشمک‌زن به تعداد ۴۰عدد، به روزرسانی ۱۳۰ کیلومتر روشنایی راه به صورت روزانه و آشکارسازی ۴۲ نقطه پرتصادف با نصب تابلوهای فسفری و چشم گربه‌ای در سطح جاده‌ها را از دیگر اقدامات راهداری و حمل‌و‌نقل جاده ای لرستان برای استقبال از سفرهای تابستانی برشمرد.

زندی‌فر گفت: علاوه بر این، عملیات اصلاح خط کشی راه‌ها و تنقیه ۵۰ دهنه پل نیز رو به پایان است.

۲۲ پرونده ساخت‌و‌ساز در حریم راه‌های استان به صدور رای منجر شد

​همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان ضمن تاکید بر برخورد جدی با متجاوزان به حریم راه‌ها گفت: از ابتدای سال ۹۶ تا پایان اردیبهشت ماه، ۲۲ فقره از پرونده‌های مربوط به ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها منجر به صدور رای شده که تعدادی از آنها منجر به تخریب و تعدادی نیز به عقب‌نشینی سازه ختم شده است.

خبر دیگر اینکه، ​مسئول راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خرم‌آباد به تشریح عملکرد دو ماهه این شهرستان در سال ۹۶ پرداخت.

مرتضی شیروانی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عنوان کرد: وجود راه‌های استاندارد و ایمن و شبکه حمل‌و‌نقل به روز از زیرساخت‌های مهم توسعه اقتصادی، رونق تولید و اشتغال به شمار می‌رود.

مسئول راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خرم‌آباد افزود: در این راستا از همان روزهای ابتدایی سال ۹۶، همه عوامل در حیطه وظایف کاری خود به طور جدی وارد عمل شدند تا علاوه بر انجام وظایف معمول بر شعار سال نیز جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خرم‌آباد گفت: دراین راستا می‌توان به لایروبی ۴۵ دستگاه پل و آبرو همچنین ۱۴هزار مترمکعب خاک‌برداری ازکنارراه‌ها، اصلاح قنوها به طول کلی ۴۰ هزار متر و قیرپاشی سطح راه‌های این شهرستان اشاره کرد.

شیروانی از انجام ۱۰ هزار مترمکعب ریزش‌برداری در سطح راه‌های شهرستان خرم‌آباد خبر داد و افزود: درمجموع طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال نیروهای راهداری خرم‌آباد در قالب ۱۷ اکیپ به مدت ۷۰ ساعت کار برقراری تردد و رفع انسداد ناشی از تصادفات در محورهای این شهرستان را به انجام رسانده‌اند.

وی ادامه داد: پاکسازی ۴۰ هزار متر قنو، ۴۵ کیلومتر پاکسازی حریم راه، ۳۰ کیلومتر گریدرزنی راه با رویه شنی، اجرای ۲۵ کیلومتر تسطیح و شیب‌بندی شانه راه همچنین اصلاح افتادگی شانه راه به طول ۲۵ کیلومتر بخش دیگری از عملکرد راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان خرم‌آباد در دوماه اول سال جاری است.

مسئول راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خرم‌آباد گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته می‌توان به اجرای لکه‌گیری هندسی به میزان یک‌هزار تن، پاکسازی سطح و شانه راه به طول ۱۳۰ کیلومترو بارگیری ۵۰۰۰ مترمکعب مواد حاصل از عملیات خاکی در زمین‌های سخت به طول پنج کیلومتر اشاره کرد..

 

نظر شما