شناسهٔ خبر: 40037 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با شروع طرح تابستانی سال ۹۶؛

سومین جلسه کمیسیون مدیریت اجرائی حمل و نقل استان مرکزی برگزار شد

مجید شارقی تحلیل تصادفات ۳ ساله استان و راهکارهای پیشنهادی کاهش تلفات، همزمان با شروع طرح تابستانی سال ۹۶ در کمیسیون مدیریت اجرائی حمل و نقل استان مرکزی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی حمل و نقل استان گفت: با توجه به تدابیر و برنامه‌های کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در راستای کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای، هر یک از دستگاه‌های عضو کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان از جمله اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس‌راه، پلیس راهور، شهرداری، هلال‌احمر، پزشکی قانونی و اورژانس، گزارش مبسوطی در خصوص تحلیل تصادفات، برنامه‌ها، اقدامات، عملکرد و راهکارهای پیشنهادی خود را ارائه دادند.

وی همچنین افزود: ۳۲ نقطه پرتصادف در سطح استان مرکزی شناسایی شده است که تمام این نقاط آشکارسازی گردیده‌اند، رفع این نقاط پرحادثه یکی از مواردی است که این اداره کل و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با جدیت پیگیری می‌نمایند.

مجید شارقی همچنین عنوان کرد: در این جلسه در خصوص تمهیدات لازم جهت اجرای طرح تابستانی سال ۹۶ که از تاریخ ۱۳۹۶/۴/۱ شروع و تا تاریخ ۱۳۹۶/۷/۱ ادامه دارد نیز تصمیماتی اتخاذ شد. لکه‌گیری و آسفالت محورهای پرتردد و معیوب استان، تعمیر روشنایی‌ها، خط‌کشی جاده‌ها، اختصاص خودروهای گشت نامحسوس به پلیس‌راه و پلیس راهور، آمادگی و تجهیز پایگاه‌های هلال‌احمر و اورژانس استان از جمله اقداماتی بوده که در راستای کاهش تلفات به منظور کاهش تصادفات در محورهای استان در تعطیلات عید سعید فطر و تابستان امسال صورت پذیرفته است.

نظر شما