شناسهٔ خبر: 40097 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سیستان و بلوچستان انجام شد:

بازدید معاون وزیر از راه‌های روستایی، مواصلاتی و راه‌های مرزی شهرستان سراوان

بازدید معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از راه‌های روستایی و مواصلاتی و راه‌های مرزی شهرستان سراوان در سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، دکتر درازهی نماینده مردم سراوان، سوران و مهرستان، فرماندار، بخشدار، شورای شهر، معتمدین محل در معیت مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان، مهندس پارسی مدیر ساخت و توسعه راه‌ها، از راه‌های روستایی شهرستان سراوان، کلپورگان - کلگان، گردنه بلبل، مورتی شیرین زاد ـ آسکان و بازارچه مرزی کوهک بازدید کردند.

مالکی در حاشیه این بازدید گفت: راه روستایی کلپورگان به کلگان به طول ۲۵ کیلومتر است که تاکنون آسفالت آن به طول ۱۰ کیلومتر و خاک‌برداری به طول ۲۵ کیلومتر انجام شده که ۱۰ کیلومتر از محور آماده آسفالت (حدفاصل کیلومتر ۱۰ الی ۲۰) است.

وی افزود: این پروژه در سال ۹۰ آغاز که اعتبار مصوب آن در سال ۹۵،  ۸۸۴۵ میلیون ریال بوده است و تخصیص آن صفر بوده که مطالبات پیمانکار ساخت ابنیه فنی (حدفاصل کیلومتر ۱۰ الی ۲۰)، ۵۰۰۰ میلیون ریال است. اعتبار موردنیاز جهت اجرای آسفالت به طول ۱۰ کیلومتر، ۲۰ میلیارد ریال و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار جهت اتمام  کل طرح مورد نیاز است.

امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در ادامه از راه روستایی مورتی ـ شیرین زاد ـ آسکان بازدید کرد، این پروژه به طول  ۸۶/۳۹ کیلومتر در سال ۱۳۹۴ آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه ۲۰ درصد است که در سال ۹۵، ۲۹۷۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب این پروژه بوده و ۷۰۰ میلیون ریال تاکنون تخصیص داده شده که لازم به ذکر است منبع تأمین اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی است.

در پایان این بازدید هم جلسه‌ای به‌عنوان کارگروه امور زیربنایی در فرمانداری سراوان تشکیل شد.

امینی معاون وزیر هدف از این سفر را بازدید از محورهای شریانی حوزه سراوان و راه‌های روستایی شهرستان سراوان و دیدن نقاط مختلف طرح‌ها و پروژه‌های فعال و نیمه فعال منطقه، مشکلات و چالش‌های موجود و رفع موانع و تسریع در احداث و اتمام پروژه‌ها اعلام کرد.

نظر شما