شناسهٔ خبر: 40100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد:

نیاز ۱۶۶۰ میلیارد ریالی برای تکمیل باندهای دوم و بزرگراه‌های خراسان جنوبی

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۵۶ کیلومتر باند دوم بزرگراه و راه‌های استان آماده آسفالت است و برای تکمیل باند دوم جاده‌های استان هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در دومین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل‌ونقل و مدیریت سوانح رانندگی خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی با ۱۵۱ هزار کیلومترمربع مساحت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است. جمعیت استان بر اساس سرشماری آبان ماه ۹۵، ۷۶۹ هزار نفر است که ۵۹ درصد در ۲۸ شهر و بقیه در روستاها (۲۰ تا ۱۰۰ خانوار) و آبادی (۱ تا ۱۹ خانوار) زندگی می‌کنند. این استان با داشتن ۱۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه و قرار داشتن ۲ کریدور از ۱۰ کریدور اصلی کشور در مسیر تردد زائران ۱۵ استان غرب و جنوب غرب کشور به مشهد مقدس قرار دارد.

وی افزود: در دولت یازدهم شاهد تحول در احداث باند دوم راه‌های استان بودیم و در سال گذشته ۱۱۷ کیلومتر باند دوم در استان زیربار ترافیک رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هدف این اداره کل را افزایش ایمنی راه‌ها و افزایش باندهای دوم بزرگراه در استان نام برد و سه سال گذشته شاهد کاهش تصادف در جاده‌های استان بودیم.

جعفری با اشاره به اینکه طول راه‌های استان ۱۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتراست، بیان کرد: در سه‌ماهه نخست سال ۹۶ نیز در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان تصادفات کاهش داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ کیلومتر از باند دوم و جاده‌های استان آسفالت شده و آماده بهره‌برداری است، یادآور شد: در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا هفته دولت امسال حدود ۴۰ کیلومتر از این پروژه‌ها در برخی نقاط استان بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ کیلومتر باند دوم محور بیرجند - قاین، ۱۰.۵ کیلومتر محور دیهوک - راهور، ۹ کیلومتر اسدیه - بیرجند، ۷ کیلومتر قاین - حاجی‌آباد - شاهرخت، ۵ کیلومتر اسفشاد - سه‌راهی حوض رباط، ۶ کیلومتر طبس - یزد و ۶ کیلومتر سه‌راهی روم - آفریز در استان آماده افتتاح است.

جعفری به آخرین وضعیت نقاط پر تصادف استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۷ نقطه پرحادثه در استان مدنظر است که ۷ نقطه حذف و ایمن‌سازی شد و رفع موانع در پنج نقطه دیگر از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان در دست اجراست.

نظر شما