شناسهٔ خبر: 40150 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن خبر داد؛

كاهش زمان در محاسبه فرمول جریمه تأخیر از مقصد

کاظمی منش مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از كاهش مرز پرداخت خسارت ۱۰۰ درصدی بهای بلیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ علی كاظمی منش مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن درباره كاهش مرز پرداخت خسارت ۱۰۰ درصدی بهای بلیت گفت: از گذشته تاكنون هر قطار مسافری در صورت رسیدن به مقصد پس از مرز تعیین‌شده، مشمول پرداخت ۵۰ در صد بهای بلیت به‌عنوان خسارت به مسافران بوده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس مصوبه جدید هیئت‌مدیره، در صورت تأخیر قطار به میزان حدود ۲ برابر مرز تعیین‌شده، ۱۰۰ درصد بهای بلیت به مسافران پرداخت خواهد شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری اظهار داشت: به‌عنوان مثال تاكنون قطارهای تهران به اصفهان یا ساری و یا شاهرود در صورت تأخیر ۷ ساعته و یا قطارهای تهران به مسیرهای یزد، تبریز، گرگان و اندیمشك در صورت تأخیر ۷ ساعت و نیم مشمول پرداخت ۱۰۰ در صد بهای بلیت می‌شدند درحالی‌که برابر مصوبه جدید، در صورت تأخیر به ترتیب ۴ و ۵ ساعته این قطارها در مسیرهای فوق، ۱۰۰ در صد بهای بلیت به مسافران پرداخت خواهد شد.

وی همچنین عنوان كرد: پرداخت خسارت ۱۰۰ درصد در مسیر تهران – مشهد نیز ۶ ساعت تعیین‌شده درحالی‌که قبلاً مرز تأخیر، ۸ ساعت بوده است.

به گفته وی؛ محاسبه تأخیر از مبدأ در تأخیر كل و انجام یك وعده پذیرایی رایگان (صبحانه، نهار و یا شام) از مسافران قطار، مشمول پرداخت خسارت تأخیر از دیگر موارد مهم این مصوبه است.

كاظمی منش تأکید كرد: این تصمیم در راستای افزایش كیفیت خدمات سفر و رضایت‌مندی بیشتر مسافران صورت پذیرفته است.

گفتنی است؛ جدول میزان زمان تأخیر قطارها در مسیرهای مختلف مشمول ۵۰ و ۱۰۰ درصدی درسایت راه‌آهن به نشانی www.rai.ir قابل‌مشاهده است.

برچسب‌ها:

نظر شما