شناسهٔ خبر: 40202 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرساخت و توسعه راه‌های البرز خبر داد:

بهسازی آسفالت محور کرج- چالوس/ ترمیم جاده احمدآباد

آسفالت مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز از بهسازی و روکش آسفالت محور پرتردد کرج- چالوس با اعتباری بالغ بر ۱۸۷ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی البرز، مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان با اعلام این خبر عنوان کرد: با توجه به اهمیت محور کرج- چالوس و ترافیک بالای عبوری آن خصوصا درتعطیلات و ایام خاص و نیز وضعیت نامناسب آسفالت محور به علت تردد زیاد، اداره‌کل راه و شهرسازی البرز در فاز اول به تعریف پروژه بهسازی و روکش آسفالت به طول ۴۰ کیلومتر از محور کرج- چالوس اقدام کرد و سپس عملیات اجرایی پروژه در دو جبهه شروع شد.

وی درخصوص مشخصات مکانی پروژه گفت: در جبهه شمالی از تونل کندوان به سمت کرج که دارای بیشترین شیب طولی و کمترین عرض و حادثه‌خیزترین بخش محور است و درجبهه جنوبی از سد امیرکبیر به سمت کرج که با توجه به وجود رستوران‌ها و مراکز گردشگری متعدد پرترددترین بخش محور است پروژه عملیاتی شده است.

کاظمی افزود: اوایل خرداد در جبهه پایین با رسیدن به ورودی شهر کرج عملیات اجرایی به پایان رسید و در ۱۸ کیلومتر ابتدایی محور روکش آسفالت انجام شده است. تاکنون ۳۶ کیلومتر از مسیر ۷۰ کیلومتری محور کرج- چالوس درحوزه البرز دارای روکش آسفالت جدید شده که سهم زیادی در بهبود کیفیت عبور ترافیک و کاهش تصادفات داشته است.

آغاز بهسازی جاده احمدآباد

مدیرساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی البرز همچنین گفت: از ابتدای اردیبهشت با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال عملیات بهسازی مسیر روستای احمدآباد به خودرو واقع در شهرستان نظرآباد به طول ۱۰ کیلومتر آغاز شده که شامل درزگیری ترک‌ها و اجرای آسفالت رگلاژی و روکش مسیر است.

وی هدف از بهسازی این محور را ترافیک روان و ایمن و انتقال سریع محصولات کشاورزی و دامی اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از ۲۵۰۰ متر از مسیر درزگیری شده و به زودی عملیات آسفالت رگلاژی و سپس روکش مسیر انجام می‌شود.

نظر شما