شناسهٔ خبر: 40226 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازديد جهانگيری، آخوندی و نوبخت از راه‌آهن قزوین- رشت- آستارا:

جهانگيری: موانع موجود بر سرراه آزادراه رشت- قزوين را برطرف می‌کنیم/ برنامه‌ریز برای اتصال راه‌آهن رشت به آذربایجان

بازديد معاون اول و معاون برنامه و بودجه به همراه وزیر راه و شهرسازی از راه‌آهن قزوین- رشت- آستارا بازدید کردند و در اين بازديد جهانگيری از نهایی شدن آزادراه رشت خبر داد و گفت: در این سفر موانع موجود بر سر راه این آزادراه را برطرف خواهیم كرد تا این طرح در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، محمدباقر نوبخت، معاون برنامه و بودجه و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از روند ساخت راه آهن قزوین- رشت- آستارا واقع در منطقه شهرستان منجیل بازدید کردند و از وضعیت کنونی پروژه مطلع شدند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مردم بزرگوار استان گیلان در تاریخ همواره به خوبی ایفای نقش كردند و از جمله در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم مشاركت بالا داشتند و هم رای بالایی به دولت دكتر روحانی دادند. از این بابت مهمترین هدف این سفر عرض ادب و تشكر از مردم این استان است.

وی با اشاره به راه‌آهن رشت گفت: ما علاقه‌مند بودیم راه‌آهن رشت سریع‌تر به بهره‌برداری برسد اما محدودیت‌های بودجه دولت گاهی طرح‌های مهم كشور را با تاخیر مواجه می‌كند. این راه‌آهن باید به انزلی و آستارا و سپس به آذربایجان متصل شود که به این ترتیب گیلان می‌تواند از یك سو نقش منطقه‌ای و فراملی ایفا كند و از سوی دیگر استان‌های كشور را به یكدیگر متصل کند.

جهانگیری افزود: امروز از راه‌آهن رشت بازدید خواهم كرد تا موانع پیش روی آن را برطرف كنیم و امیدوارم طبق برنامه زمان ‌بندی شده كه از سوی وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌شود بتوانیم آن را تكمیل كنیم.

وی همچنین از نهایی شدن آزاد‌راه رشت خبر داد و گفت: در این سفر موانع موجود بر سر راه این آزاد‌راه را نیز برطرف خواهیم كرد تا این طرح در اختیار مردم قرار گیرد.

جهانگیری تصریح کرد: در ابتدای دولت دوازدهم هستیم و دولت جدید با انرژی و توان بیشتر به دنبال حل مشكلات و برطرف ‌كردن موانع توسعه استان گیلان است.

در اين مراسم علاوه بر خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل، جبارعلی ذاکری، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، فرودگاه‌ها و بنادر این شرکت و همچنین مسئولان استانی این سه عضو کابینه تدبیر و امید را همراهی کردند.

بازدید از راه آهن قزوین ـ رشت، افتتاح یك واحد صنعتی و بازدید از طرح‌های منطقه آزاد انزلی از برنامه‌های نخستین روز سفر معاون اول رییس جمهور به استان گیلان است.

همچنین افتتاح یك پروژه در صومعه‌سرا و حضور در جلسه شورای اداری استان با محوریت اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های جهانگیری در این سفر دو روزه خواهد بود.

نظر شما