شناسهٔ خبر: 40246 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در دیدار عطرچیان و سفیر بلغارستان مطرح شد:

حفظ و توسعه مناسبات حمل‌و‌نقل جاده‌ای ايران و بلغارستان/ بررسی مشكلات تخليه‌و بارگيری در مرزهای بلغارستان

پرچم ایران و بلغارستان سفير بلغارستان در تهران با حضور در محل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي مسائل و موضوعات روابط حمل و نقلي في مابين جمهوري اسلامي ايران و كشورش را با مسئولين ذيربط مورد بررسي قرار داده و تبادل نظر كرد .

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي ، محمدجواد عطرچيان، مديركل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي اين  سازمان در دیدار با آقاي کریستو پلنداکوف، سفیر بلغارستان در تهران و نماينده بازرگاني سفارت و نمايندگان هيات مديره انجمن صنفي شركتهاي حمل‌ونقل بين‌المللي ايران، جزئيات مشكلات حمل‌ونقل جاده‌اي فيمابين، بالاخص مشكلات اخير حادث‌شده براي كاميونهاي ايراني در مرزهاي بلغارستان را مورد بررسي كارشناسي و راه‌حل يابي قراردادند.

طرفين با تاكيد بر عزم قوي دولت متبوع خود براي توسعه و تعميق مناسبات حمل‌ونقل جاده‌اي و تجاري، بر ضرورت اطلاع‌رساني دقيق از مشكلات واقعي و ارتباط نزديك با تشكلهاي حمل‌ونقلي يكديگر، تاكيد نمودند.

در اين ديدار، سفير بلغارستان با استقبال از افزايش قابل ملاحظه آمار مبادلات تجاري دو كشوردر فضاي پسابرجام، بر رويكرد سفارت متبوع خود بر استقبال از دريافت گزارش مشكلات اخير در مرزهاي ورودي به بلغارستان، عمدتاً براي ناوگان صادراتي و ترانزيتي ايراني كه به مقصد يا از مبداً ماورا بلغارستان در تردد هستند، تاكيد و با ارائه توضيحاتي در خصوص موارد ارائه شده، جديت دولت متبوع خود بر حل مشكلات حمل‌ونقلي ناوگان ايراني را يادآوري نمود .

همچنين پلنداكوف بر تعامل خود با كليه دستگاه‌هاي ذيربط در ايران ، از جمله گمركات و .. براي رفع حداكثري مشكلات و موانع فيمابين و انعكاس مراتب به مراجع ذيصلاح در كشور متبوع خود تاكيدنمود.

بر اساس اين گزارش عطرچيان، با ارائه گزارش و مستنداتي از مشكلات اخير تخليه و بارگيري مجدد و هزينه‌هاي تحميلي و غيرقابل پيش‌بيني در مرزهاي بلغارستان، بر ضرورت حل سريع مشكلات به‌منظور تقويت و فعال‌سازي کریدورهای جايگزين در منطقه آسياي غربي، تاكيد نمود.

در اين ديدار همچنين  طرفين بر راه‌اندازي کریدور خليج‌فارس-درياي سياه و همچنين رفع موانع و مشكلات بررسي توسعه تجارت و افزايش  سهم آن در مبادلات بازرگاني تاكيد ورزيدند. 

نظر شما