شناسهٔ خبر: 40251 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته:

آخرین تمهیدات برای میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی(ع)/ موانع موجود بر سرراه آزادراه رشت- قزوين را برطرف می‌کنیم/ ۴۰ توافق‌نامه آزادراهی در گرو اخذ مصوبه هیئت وزیران/ امضای ۴۷۰ هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه در حوزه احداث راه

گزارش آخر هفته ابلاغ مصوبه اصلاح قرارداد آزادراه کنارگذر غرب اصفهان به وزارت راه و شهرسازی، نحوه اقدام درباره وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث مشخص شد و برنامه‌ریزی برای خرید ۶۹۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و برف‌خور سایر عناوین مهم خبری در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای طی هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین خبری حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته را در زیر ملاحظه می‌کنید:

آخرین تمهیدات برای میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی(ع)

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، امکانات موجود در مرز و پایانه بین المللی خسروی در شهرستان قصرشیرین برای تردد زائران اربعین حسینی را بسیار مطلوب ارزیابی و بر لزوم جلوگیری از ورود خودروهای شخصی در آستانه اربعین حسینی به مرز خسروی تاکید کرد.

کشاورزیان با بیان این که طبق بازدیدهای صورت گرفته از مرز خسروری کارها به سرعت در حال انجام است، اظهارداشت: پیش بینی لازم برای افزایش گیت های ورود و خروج مسافران، ایجاد سرویس های بهداشتی و احداث توقفگاه خودرو صورت گرفته است تا در اربعین امسال بهترین میزبان برای زائران اربعین حسینی در مرز خسروی باشیم.

موانع موجود بر سرراه آزادراه رشت- قزوين را برطرف می‌کنیم

معاون اول و معاون برنامه و بودجه به همراه وزیر راه و شهرسازی از راه‌آهن قزوین- رشت- آستارا بازدید کردند و در اين بازديد جهانگيری از نهایی شدن آزادراه رشت خبر داد و گفت: در این سفر موانع موجود بر سر راه این آزادراه را برطرف خواهیم كرد تا این طرح در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مردم بزرگوار استان گیلان در تاریخ همواره به خوبی ایفای نقش كردند و از جمله در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم مشاركت بالا داشتند و هم رای بالایی به دولت دكتر روحانی دادند. از این بابت مهمترین هدف این سفر عرض ادب و تشكر از مردم این استان است.

ابلاغ مصوبه اصلاح قرارداد آزادراه کنارگذر غرب اصفهان به وزارت راه و شهرسازی

معاون اول رئیس جمهوری تصویب نامه هیات دولت درباره اصلاح تصویب نامه موضوع مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای آزادراه چهار خطه کنارگذر غربی اصفهان  را برای اجرا ابلاغ کرد.

اجرای قطعه دوم آزادراه کنار گذر غربی اصفهان حد فاصل میدان کرکوند تا تقاطع بزرگراه مبارکه – شهرضا و مبارکه - بروجن (سه راهی طالخونچه) به طول حدود (۱۵) کیلومتر با برآورد تقریبی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شامل تامین منابع مالی، انجام طراحی، تکمیل مطالعات، مهندسی، تملک باقیمانده اراضی، کنترل کیفی و احداث آزادراه و تاسیسات جانبی، نگهداری، بهره‌برداری و انتقال آن، به طول پروژه مندرج در بند (۱) تصویب‌نامه شماره ۳۶۴۳۳/ت۲۹۱۲۱هـ مورخ ۱۳ آبان ماه ۱۳۸۲، (۱۵) کیلومتر اضافه می‌شود.

۴۰ توافق‌نامه آزادراهی در گرو اخذ مصوبه هیئت وزیران

 معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه «اکنون حدود ۹۰۰ کیلومتر آزادراه در دست ساخت و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه جدید در دست احداث قرار دارد» گفت: در کنار آن ۴۰ توافق‌نامه جدید برای احداث آزادراه‌ها داریم که با اخذ مصوبه هیئت‌وزیران قرارداد اجرایی برای این آزادراه‌ها خواهیم داشت.

میر شفیع بابیان اینکه «طبق برنامه ششم توسعه باید بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کیلومتر آزادراه جدید ایجاد شود» تأکید کرد: البته این حجم از آزادراه منوط به استمرار وضعیت سرمایه‌گذاری در کشور است و دولت نیز باید بتواند سهم آورده خود را به‌موقع پرداخت کند.

 امضای ۴۷۰ هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه در حوزه احداث راه

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «یکی از مهمترین شاخصه‌های پیشرفت در دولت یازدهم بخش راه و حمل‌و‌نقل است» گفت: هم اکنون طول راه‌های کشور به ۲۱۰ هزار کیلومتر رسیده که ۳۴ هزار کیلومتر آن به راه‌های شریانی اختصاص دارد و بیش از ۷۵ درصد رفت و آمد هموطنان از طریق راه های شریانی کشور انجام می شود.

امینی همچنین از امضای ۴۷۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه در زمینه احداث راه در کشور خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم نامه‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری راه‌آهن، آزادراه و فرودگاه امضاء شده است و امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه‌ها شاهد رونق خوبی در حوزه راه در کشور باشیم.

بررسی مشكلات تخليه‌و بارگيری در مرزهای بلغارستان

سفير بلغارستان در تهران با حضور در محل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي مسائل و موضوعات روابط حمل و نقلي في مابين جمهوري اسلامي ايران و كشورش را با مسئولين ذيربط مورد بررسي قرار داده و تبادل نظر كرد .

بر اساس اين گزارش عطرچيان، با ارائه گزارش و مستنداتي از مشكلات اخير تخليه و بارگيري مجدد و هزينه‌هاي تحميلي و غيرقابل پيش‌بيني در مرزهاي بلغارستان، بر ضرورت حل سريع مشكلات به‌منظور تقويت و فعال‌سازي کریدورهای جايگزين در منطقه آسياي غربي، تاكيد نمود.

نحوه اقدام درباره وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث مشخص شد

به موجب آیین‌ نامه یاد شده، حرکت وسیله نقلیه بدون داشتن بیمه‌ نامه معتبر شخص ثالث ممنوع است. در صورتی که دارنده وسیله نقلیه مدعی شود بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث را به همراه ندارد، پلیس موظف است بر اساس استعلام از بیمه، نسبت به احراز دارا بودن بیمه‌نامه یا فقدان آن اقدام و در صورت فقدان بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث، وسیله نقلیه را توقیف و به توقفگاه منتقل نماید.

همچنین به منظور تسهیل احراز مقرر شد بیمه مرکزی امکان شناسایی بر خط وسایل نقلیه دارای بیمه نامعتبر شخص ثالث را برای پلیس و پلیس نیز امکان دسترسی بیمه مرکزی به اطلاعات مورد نیاز را فراهم آورد.

برنامه‌ریزی برای خرید ۶۹۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و برف‌خور

معاون راهداري سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي همچنين به تجهيز و به بروزرساني خدمات و امكانات راهدارخانه‌هاي سراسر كشور، تجهیز راهداری كشور به ماشين‌آلات  و به به‌روزرسانی آن‌ها، همچنين برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری خريد ۶۰۰ دستگاه ماشين‌هاي راهداري مجهز به امكانات روز دنيا و همچنين ورود ۹۰ دستگاه برف‌ خور مدرن به ناوگان ماشين‌آلات راهداري كشور در صورت تأمین اعتبار لازم و تخصیص آن اشاره كرد و از خدمات دفتر مديريت بحران و تجهيز ماشين‌آلات و ادارات كل استان‌ها در اين خصوص قدرداني كرد. 

وي هماهنگ و يكنواخت شدن وظايف جهت انجام و ارائه خدمات مطلوب و برتر را در حوزه راهداري يك برنامه راهبردي دانست و خاطرنشان كرد: تلاش براي آسايش و آرامش خاطر هم‌وطنان كه درراه‌های برون‌شهری تردد و سفر مي‌نمايند و افزايش ايمني در راه‌ها، علي‌رغم كمبود اعتبارات، به‌عنوان يك سياست كلي در سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌ای وادارات كل استاني تاكنون حاكم بوده و در آينده نيز باقوت ادامه خواهد داشت. 

نظر شما