پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:از دو هفتهٔ پیش سفرهای بین استانی هر ۴ فروند از ای. تی. آرهای هما با پرواز به برخی فرودگاههای کشور آغاز شد و مورد استقبال مردم و مقامات استانی قرار گرفت. در این بین سهم فرودگاههای شمالی از پروازهای این هواپیماها بیش از فرودگاههای جنوب و به خصوص جنوب غربی بود.هما که در سیاست اولیه خود قول سرویس دهی ای. تی. آرها به فرودگاههای شمالی و جنوب شرقی را داده بود در اولین اقدام افتتاح مسیرهای جدید در استانهای مازندران و برخی شهرهای استان گیلان را هدف قرار داد.
افزایش پروازهای منتهی به فرودگاههای استان مازندران با ورود هواپیماهای ATR۷۲-۶۰۰ به سه شهر توریستی رامسر، نوشهر و ساری موجبات افتتاح مسیرهایی را فراهم کرد که مدتهای زیادی آرزوی مردم استان شده بود.هماکنون ۴ پرواز هفتگی با هواپیماهای ATR۷۲-۶۰۰ تازه خریداری شده در روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه هر هفته در مسیر تهران – رامسر، ۲ پرواز هفتگی در روزهای یکشنبه و جمعه هر هفته در مسیر تهران – نوشهر و همچنین یک پرواز در مسیر تهران - ساری از سه فرودگاه استان برقرار شده است.
در زیر مروری داریم بر اهم اخبار این حوزه در هفته ای که گذشت......
بازدید وزیر راه و شهرسازی از خط تولید كارخانجات هواپیماسازی ایرباس و ATR
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه كه به منظور شركت در نمایشگاه هوایی لوبورژه پاریس به فرانسه سفر كرده بود روز گذشته مورخ ۳ تیرماه از خط تولید هواپیماهای مسافری در كارخانه هواپیماسازی شركت ایرباس و ATR در تولوز فرانسه بازدید كرد و با مدیران این شركتها مذاكره و تبادل نظر کردند.
در این بازدید شهریاری نماینده محترم كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، آهنی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در پاریس، عابدزاده معاون محترم وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی كشوری، پرورش مدیرعامل محترم شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و مدیركل دفتر امور بینالملل وزارت راه و شهرسازی وزیر محترم را همراهی میكردند.
بر طبق زمانبندیهای توافق شده در قراردادهای منعقده با ایرباس و ATR، مقرر است چند فروند دیگر از هواپیماهای آن شركتها تا پایان ۲۰۱۷ تحویل شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایرانایر) شود.
گفت وگوی آخوندی با مدیران شرکتهای بخش خصوصی فرانسه/ مذاکره در پاریس برای توسعه فرودگاههای مشهد و اصفهان
عباس آخوندی وزير راه و شهرسازي كشورمان امروز ۲ تیرماه و در جریان سفر به فرانسه که با هدف شرکت و بازدید از نمایشگاه هوایی لوبورژه پاریس انجام شد از آخرین وضعیت تفاهمات با چند شرکت فرانسوی مطلع شد.
آخوندی بعد از ملاقات با الیزابت بورن وزیر جدید حمل و نقل فرانسه با هدف اطلاع از وضعیت پیشرفت تفاهمات مدیران شرکتهای خصوصی فرانسوی در حوزههای راه و شهرسازی از جمله شرکت مشاوره ارپ در حوزه مطالعه طرح جامع ایستگاههای بزرگ راه آهن ایران ملاقات کرد.
گفتگو و تبادل نظر با مدیران شرکت ونسی برای مشارکت و همکاری در توسعه فرودگاههای مشهد و اصفهان از دیگر برنامههای وزیر راه و شهرسازی در سفر به پاریس بود.
وی همچنین با مدیران شرکت آلستوم در مورد توسعه خطوط راه آهن ایران، نوسازی و تامین تجهیزات و ناوگان و برخی شرکتهای هواپیمایی ذیربط در تامین تجهیزات و توسعه ناوگان گفت و تبادل نظر کرد.
آخوندی هم چنین به همراه هیئت همراه از طرح بازآفرینی شهری شرکت سنت کویین در حومه پاریس که به عنوان یک پروژه موفق بازآفرینی با رویکرد مداخله مشارکت محور که شامل واحدهای مسکونی اجتماعی بود دیدن کرد.
گفتنی است آخوندی را در این سفر نمایندگانی از بخشهای مختلف هوایی، ریلی و نماینده کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همراهی میکنند.
ايران و فرانسه کارگروه مشترک مشورتی تشکیل میدهند/ تاكيد بر اجرای آسان توافقات حمل و نقلی دو کشور
عباس آخوندی وزير راه و شهرسازي كشورمان امروز ۲ تیرماه و در جریان سفر به فرانسه که با هدف شرکت و بازدید از نمایشگاه هوایی لوبورژه پاریس انجام شد با الیزابت بورن وزیر جدید حمل و نقل فرانسه ملاقات و در خصوص راهکارهای توسعه همکاریهای دو کشور و تسهیل اجرای قراردادها و توافقهای به عمل آمده با طرف فرانسوی مذاکره کردند.
وزیر راه و شهرسازی در این دیدار بر روند تفاهمات مطلوب با طرف فرانسوی در حوزههای اقتصادی و همچنین در حوزه حمل و نقل و شهرسازی و همچنين بر ضرورت اهتمام دو کشور برای اتخاذ راهکارهایی برای تسهیل اجرایی کردن توافقات منعقده پس از برجام تاکید کرد.
آخوندی اهتمام دو کشور برای اجرای روان توافقات و قراردادهای منعقده بعد از برجام را ضروری دانست و گفت: ضرورت دارد که دولتهای اروپایی برای هماهنگیهای بینالمللی بیشتر با هدف اجرای برجام اقدامات مشترکی را انجام دهند
وي همچنین خواستار زدودن آثار قبلی محدودیتهای بینالمللی و اقدامات اعتمادسازی برای شرکتها و بنگاههای اروپایی شد.
خانم الیزابت بورن وزیر حمل و نقل فرانسه با تاکید بر ظرفیت های برنامه جامع اقدام مشترک برای توسعه همکاری های اقتصادی و همه جانبه بین المللی با ایران گفت: اجرای کامل توافقنامه مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک ضروری و مذاکره پذیر نیست.
در این دیدار وزیر حمل و نقل فرانسه نیز با استقبال از نقطه نظرات آخوندی گفت: برای عملیاتی کردن و اجرای روان قراردادهای منعقده بین ایران و فرانسه و همچنین توسعه بیش از پیش همکاریها در حوزه راه و شهرسازی آمادگی حمایت از شرکتها و بخشهای تجاری - اقتصادی و مالی فرانسوی را بیش از گذشته داریم.
در این دیدار دو طرف ضمن مرور جزییات بیشتری از فرازهای همکاری دو کشور در حوزه حمل و نقل ریلی و قطارحومهای مشارکت شرکتهای فرانسوی و سرمایهگذاری برای تکمیل زیربناهای حمل و نقل ایران، توسعه مترو و مونوریل، خرید تجهیزات و نوسازی ناوگان تاکید کردند.
توسعه فرودگاهها و به خصوص ضرورت انعقاد موافقتنامههای حمل و نقل هوایی بین دو کشور از دیگر مباحث گفت و گوی آخوندي با طرف فرانسوی بود.
انجام عملیات تطویل باند فرودگاه یاسوج با هدف توسعه مسیرهای پروازی/ نیاز یاسوجیها به پروازهای کوچک در مسیرهای اهواز و کیش
مدیر فرودگاه یاسوج به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: به دلیل انجام فاز دوم عملیات روکش آسفالت باند فرودگاه یاسوج که از ۲۶ خرداد ماه آغاز شده است این فرودگاه فعلا تعطیل است.
وی با توضیح اینکه ضرورت داشت با هدف سرعت بخشی به پروژه کل باند در اختیار پیمانکار قرار بگیرد، افزود:به همین دلیل امکان داشتن پروازها و همزمان انجام عملیات توسعه باند ممکن نبود. با این حال تمام تلاشها بر این است که در موعد مقرر یعنی تا دو ماه آینده این پروژه به پایان برسد.
وی در خصوص اعتبار این پروژه گفت: توسعه و بهسازی سطوح پروازی فرودگاه یاسوج با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان درحال انجام است که در صورت انجام آن طول باند کوتاه فرودگاه یاسوج به ۳۲۰۰ متر افزایش پیدا میکند. ضمن اینکه با افزایش میزان ایمنی باند شرایط برای نشست و برخاست ایمن هواپیماهایی با بدنه متوسط ممکن میشود.
محسنیان تکمیل زیر ساختها در فرودگاه یاسوج را قدمی بزرگ برای توسعه پروازهای این فرودگاه کم برخوردار دانست و گفت: فرودگاه به برقراری پروازهای جدید در مسیر مشهد و تهران نیازمند است.
وی در پاسخ به این سوال که نیاز فرودگاه یاسوج به ای. تی. آرها و هواپیماهای کوچک چه میزان است، گفت: از زمان پیوستن این هواپیماها به ناوگان هما درخواست و پیگیریهای زیادی برای حضور این هواپیماها در فرودگاه داشتیم. البته نیاز اصلی این فرودگاه به برقراری پرواز در مسیرهای تهران و مشهد هست که به دلیل زمان طولانی پرواز با ای. تی. آرها این هواپیماها نمیتواند برای این مسیر گزینه مناسبی باشد.
وی توضیح داد:ای. تی. آر یک هواپیمای توربوتراپ و میان برد است که برای پروازهای دوربرد ممکن نیست و مسیرهای طولانی را نمیتواند پرواز کند. برای مثال پرواز از یاسوج به مشهد زمان دو ساعته ای را با ای. تی. آرها طی میکند که برای مسافر خسته کننده میشود، اما برای مسیرهای کوتاه و استانهای همجوار مناسب است و ما بیشترین نیاز را در این بخش حس میکنیم.
مدیر فرودگاه یاسوج خبر داد که علاوه بر ایران ایر همزمان با چند ایرلاین که صاحب هواپیماهای جت هستند مذاکراتی را داشتیم و گفت: اولویت فرودگاه یاسوج برقراری پرواز در مسیر مشهدمقدس و بعد پروازهای عصرگاهی تهران است. کیش و اهواز هم مسیرهای بعدی ما هستند که بهترین هواپیماها برای این مسیر ای. تی. آرها هستند.
محسنیان توضیح داد که فرودگاه یاسوج در حال حاضر تنها یک پرواز در روز به مقصد تهران دارد و گفت: بعد از انجام پروژه تطویل باند به نظر میرسد که شرایط برای برقراری مسیرهای جدید فراهم خواهد شد و ما این شرایط را داریم که دو پرواز در هفته به مقصد مشهد مقدس داشته باشیم.
وی گفت: در مجموع نیمه دوم سال ۹۶ و ۹۷ روزهای طلایی برای جهش و توسعه فرودگاه یاسوج پیش بینی میکنیم.
فرودگاه یاسوج فرودگاهی داخلی است که در شهر یاسوج استان کهکیلویه و بویر احمد قرار دارد و دارای کمترین میزان پروازی در بین فرودگاههای کشور است.
هم اکنون تنها شرکت هواپیمایی آسمان به مقصد تهران در این فرودگاه خدمات ارائه می دهد.
جزئیات ساخت فرودگاه جدید بوشهر و خروج فرودگاه نظامی/ منتظر پرواز ای.تی.آرها به فرودگاه بوشهر هستیم
کمال دهقان منشادی مدیرکل فرودگاههای استان بوشهر به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: با وجود درخواست ما از ایران ایر برای افتتاح مسیرهای هوایی جدید با هواپیماهای ای. تی. آر شرکت هواپیمایی هما اعلام کرده است ای. تی. آرها بیشتر برای فرودگاههای شمالی که فاصله کمی تا تهران دارند خدماتدهی خواهند داشت و فعلاً از این ۴ فروند سهمی به فرودگاه شما نمیرسد.
وی با بیان اینکه درحال حاضر بیشترین تقاضای بوشهر برای مسیرهای مشهد و تهران است که به هواپیماهای دوربرد نیاز دارد، گفت: این درحالی است کهای. تی. آرها برای مسیرهای کوتاه و بیشتر برای فرودگاههای شمالی که فاصله کمی تا تهران دارند یا فرودگاههایی که به فرودگاههای نزدیکتر خود پرواز دارند مناسب است. مثل فرودگاه بندرعباس برای برقراری پرواز به فرودگاههای قشم و کیش.
وی ادامه داد: البته برای استانهای همجوار بوشهر یعنی شیراز و اصفهان درخواست زیادی برای افزایش پروازها داریم و این هواپیماها را برای به کارگیری در این مسیرها مناسب میدانیم.
دهقان تصریح کرد: هماکنون یک فروند از هواپیماهای برجامی هما (ایرباس ۳۲۱) در مسیر تهران -بوشهر در هفته دو پرواز دارد که تقریباً در هر پرواز با ظرفیت کامل بوشهر را به مقصد تهران ترک میکند.
به گفتهٔ کمال دهقان منشادی در حال حاضر فرودگاه بوشهر ۱۰۶ سورتی پرواز در هفته دارد و تنها مسیر خارجی این فرودگاه دبی است که فعلاً بدون هیچ تغییری ادامه خواهد داشت.
آخرین وضعیت احداث فرودگاه جدید بوشهر
وی در خصوص آخرین وضعیت احداث فرودگاه جدید بوشهر، گفت: کل شهر بوشهر ۵ هزار هکتار است و چیزی حدود ۲ هزار هکتار را نیروی هوایی و فرودگاه گرفته است و نصف شهر در حال حاضر در دست فرودگاه و نیروی هوایی است و تنها در صورتی که نیروی هوایی و فرودگاه باهم از شهر بیرون بروند توسعه شهر رقم خواهد خورد.
به گفتهٔ دهقان تاکنون از ۲ هزار هکتار زمینی که در دست فرودگاه و نیروی هوایی است تنها ۳۳۰ هکتار متعلق به فرودگاه و ۱۶۰۰ هکتار آن متعلق به نیروی هوایی ارتش بوده است و موانع زیادی در مسیر توسعه فرودگاه فعلی به دلیل عدم همکاری نیروی هوایی وجود داشته است.
وی از جلسه مشترک فرودگاه با معاون عمرانی استاندار خبر داد و گفت: نتیجه این جلسه این شد که ۵ هکتار زمین در ۲۴ کیلومتری شهر بوشهر در منطقه احمدی تحویل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران شود تا با تکمیل پروسه تملیک زمین عملیات انتقال فرودگاه به بیرون از شهر آغاز شود.
مانعتراشی بر سر راه ساخت فرودگاه جدید بوشهر
مدیرکل فرودگاههای استان بوشهر توضیح داد:پروژه انتقال فرودگاه بوشهر ۱۰ سال است شروعشده است اما به دلیل اینکه نیروی هوایی در منطقه احمدی منطقهٔ تیر دارد تا الان مانع پیشرفت این پروژه شده بود اما در جلسه مشترک با استانداری قرار بر این شد که همزمان با کارهای انتقال زمین به شرکت فرودگاهها پروژه جابجایی میدان تیر نیروی هوایی نیز آغاز شود.
وی به تاکیدات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ضرورت اجرای حملونقل ترکیبی اشاره کرد و گفت:اگر فرودگاه جدید بوشهر در منطقه احمدی تاسیس شود اولین فرودگاهی میشود که به دلیل نزدیکی به خط ریلی، دریا و همچنین قرار گرفتن بزرگراه در سه سمت فرودگاه یک منطقه مناسب برای تحقق حملونقل ترکیبی است.
آغاز عمليات پروازهای تابستانی/ صدور مجوز بيش از ۹۰هزار پرواز برنامهای و فوقالعاده
رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی این سازمان اظهارداشت: در مجموع بیش از ۹۰هزار و ۵۵۰ پرواز به صورت برنامهای و فوقالعاده در مسیرهای داخلی و خارجی برنامهریزی شده كه از این تعداد ۶۲۹۶۰ پرواز برنامهای، ۲۳۶۸ پرواز فوقالعاده در مسیرهای داخلی و ۱۹۸۷۰ پرواز برنامهای و ۵۳۵۷ پرواز فوق العاده در مسیرهای بینالمللی است.
وی افزود: شركتهای هواپیمایی ملزم هستند به منظور سهولت دسترسی به نرخهای بلیط پروازها در مسیرهای مختلف، لیست نرخهای آنالیز شده و نهایی را از طریق وب سایتهای رسمی خود و یا دفاتر خدمات مسافرت هوایی در اختیار متقاضیان قرار دهند.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری با اشاره به اینكه امكان اعتبار سنجی بلیت هواپیما از طریق سایت سازمان و انجمن شركتهای هواپیمایی فراهم شده است بر لزوم اهتمام بیشتر شركتهای هواپیمایی و مراكز توزیع بلیت هواپیما به توصیههای دفتر نظارت سازمان هواپیمایی كشوری تاكید كرد.
جعفرزاده اجرای دستورالعمل حقوق مسافر توسط شركتهای هواپیمایی را الزامی دانست و ادامه داد: سازمان هواپیمایی كشوری ملاك عملكرد شركتهای هواپیمایی را رعایت حقوق مسافران و جلب رضایت آنها میداند.
وی با بیان اینكه اكیپهای نظارتی در ایام تابستان افزایش مییابد، تأكید كرد: سازمان هواپیمایی كشوری در راستای نظارتهای دقیق بر فروش بلیت هواپیما به خصوص در ایام پیك سفرها كه تقاضا در این بخش بالاست، تلاش میكند بررسیهای جامعی داشته و نظارتهای بیشتر و منسجم تری اعمال كند.
جعفرزاده در پایان از متقاضیان خرید بلیت هواپیما خواستار شد: نسبت به تهیه بلیت هواپیما از مراكز و سایتهای غیر مجاز خودداری كرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فروش بلیت خارج از نرخ ارائه شده توسط شركتهای هواپیمایی از سوی دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز بند الف میتوانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی كشوری به نشانی www.cao.ir اقدام و یا در صورت لزوم با شماره تلفن های ۲۲۹-۳۲۹-۶۶۰۷۸۷۰۰ دفتر رسیدگی به شكایت آنها اقدام لازم صورت گیرد.
رخنمایی ATRهای هما در آسمان ۷ استان کشور/ فرودگاههای شمالی سرلیست پرواز ای.تی.آرها
از دو هفتهٔ پیش سفرهای بین استانی هر ۴ فروند از ای. تی. آرهای هما با پرواز به برخی فرودگاههای کشور آغاز شد و مورد استقبال مردم و مقامات استانی قرار گرفت. در این بین سهم فرودگاههای شمالی از پروازهای این هواپیماها بیش از فرودگاههای جنوب و به خصوص جنوب غربی بود.
هما که در سیاست اولیه خود قول سرویس دهی ای. تی. آرها به فرودگاههای شمالی و جنوب شرقی را داده بود در اولین اقدام افتتاح مسیرهای جدید در استانهای مازندران و برخی شهرهای استان گیلان را هدف قرار داد.
افزایش پروازهای منتهی به فرودگاههای استان مازندران با ورود هواپیماهای ATR۷۲-۶۰۰ به سه شهر توریستی رامسر، نوشهر و ساری موجبات افتتاح مسیرهایی را فراهم کرد که مدتهای زیادی آرزوی مردم استان شده بود.
هماکنون ۴ پرواز هفتگی با هواپیماهای ATR۷۲-۶۰۰ تازه خریداری شده در روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه هر هفته در مسیر تهران – رامسر، ۲ پرواز هفتگی در روزهای یکشنبه و جمعه هر هفته در مسیر تهران – نوشهر و همچنین یک پرواز در مسیر تهران - ساری از سه فرودگاه استان برقرار شده است.
استان گلستان نیز دیگر مقصد ای.تی.آرها بود. پرواز به فرودگاه گرگان با هدف برقراری پروازها در مسیر مشهد-گرگان با ای.تی.آرهای تازه رسیده انجام شد.
آن طور که رامین آذری مدیرکل فرودگاههای استان گلستان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت:با خرید و آغاز پروازهای هواپیماهای جدید ATR شرکت هواپیمایی ایرانایر از هفته گذشته در این فرودگاه اقدام به برقراری ۴ پرواز گرگان – مشهد کرده است. به گفته ی آذری ، هم زمان ۴ پرواز هفتگی در مسیر گرگان – تهران به وسیله هواپیماهای ATR انجام خواهد شد که سهم قابل توجهی در پاسخ به نیاز مردم استان خواهد داشت.
استانهای اصفهان،آذربایجان شرقی،مرکزی و گیلان نیز دیگر مقاصد پروازهای اولیه ای.تی.آرها بودند.
مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیشتر اعلام کرده بود که این هواپیماها برای خدماتدهی مناطق کمبرخوردار به کار گرفته میشوند و در گام نخست مناطق شمال و جنوب شرقی کشور را پوشش میدهند.
پرورش گفته بود: پس از اتمام آموزشها و آشنایی باTAR، هواپیماهای مذکور در یکی از شهرها بیس میشود و مثلاً از رشت شروع به پرواز میکند و فرودگاههای شهرهای مناطق شمال و جنوب شرقی را پوشش میدهد.
بر مبنای همین سیاست فرودگاههای استانهای جنوبی سهم کمتری از ای. تی. آرها را به خود اختصاص دادند و درحالی که فروگاههای بندرعباس، بوشهر و برخی دیگر از استانهای جنوبی در انتظار ورود ای. تی. آرها هستند هما با حضور شاپرکهای جدید در استان خوزستان موافقت کرد و موجب افزایش پروازهای فرودگاههای استان خوزستان شد.
فرودگاههای دزفول و اهواز در حال حاضر روزهای مشخصی را به پرواز ای. تی. آر ها اختصاص دادهاند و هم اکنون چهار پرواز هفتگی در مسیر تهران - دزفول و بالعکس در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه با بهره گیری از ناوگان هواپیماهای مدرن و پیشرفته ATR۷۲-۶۰۰ رقم خورده است.
همچنین چهار پرواز هفتگی در مسیر اصفهان - اهواز و بالعکس سهم فرودگاه اهواز از ای. تی. آرهای هما است.
برگزاری مانور آمادگی مقابله با شرایط ویژه در مهرآباد/ پروازهای فرودگاه مهرآباد ادامه دارد
صبح روز (شنبه) در یکی از ترمینالهای فرودگاه مهرآباد صدای تیراندازی به گوش رسید، این شایعه و نگرانی به وجود آمد که شاید خبر از یک حادثه تروریستی جدید باشد؛ موضوعی که طبق اعلام مقامات رسمی کشور به هیچ عنوان صحت نداشته و صرفا صداهای به وجود آمده ناشی از مانور امنیتی برگزار شده در یکی از ترمینالها بوده است.
در همین راستا معاون امنیتی استانداری تهران گفت: صبح امروز مانور محدودی توسط نیروهای مسلح حاضر در محدوده فرودگاه برگزار شد.
محسن همدانی درباره شنیده شدن شلیک گلوله از فروگاه مهرآباد به ایسنا گفت:این موضوع به هیچ وجه امنیتی نبوده و نیروهای مسلح حاضر در فرودگاه یک مانور محدود داخلی برگزار کردند و برای افزایش آمادگی در جهت مقابله با اقدامات تروریستی این مانور برگزار شده است.
هم چنین رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری به فارس، گفت: برگزاری مانور در فرودگاه مهرآباد از سوی نیروهای مسلح، در راستای ایجاد آمادگی برای مقابله با شرایط ویژه بود.
وی اظهار داشت: این مانور، هیچگونه مشکلی برای پروازهای مهرآباد ایجاد نکرد
نظر شما