شناسهٔ خبر: 40297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید از پروژه راه خلخال-شال-ماجولان-ماسوله مطرح شد:

نیاز به اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی جهت تکمیل پروژه راه خلخال-شال-ماجولان-ماسوله/پروژه راه اصلی خلخال-شال-ماجولان-ماسوله یک مسیر حیاتی برای استان اردبیل است

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل پروژه راه خلخال-شال-ماجولان-ماسوله نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است، این در حالیست که به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل، پروژه راه اصلی خلخال-شال-ماجولان-ماسوله یک مسیر حیاتی برای استان اردبیل و جنوب استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل که به اتفاق حضرت آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان خلخال در بازدید از پروژه راه خلخال شال ماجولان ماسوله گفت: پروژه راه خلخال شال ماجولان ماسوله با قوت تمام توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در حال اجرا بوده و تکمیل این محور به عنوان یک محور اصلی گردشگری نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با تقدیر از تلاش پیمانکاران این پروژه گفت: پیمانکاران این پروژه عظیم انصافاً کارهای اجرایی در این پروژه را بدون هیچ‌گونه اعتباری با هزینه کرد بخش خصوصی پیش برده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: طول مسیر پروژه راه خلخال شال ماجولان ماسوله به طول ۵۵ کیلومتر است که از این مقدار ۳۵ کیلومتر در حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل قرارگرفته است.

وی گفت: ۱۵ کیلومتر از طول پروژه راه خلخال شال ماجولان ماسوله در سال‌های قبل آسفالت شده و ۷ کیلومتر آن آماده آسفالت‌ریزی بوده و ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده تا پایان سال آماده آسفالت شده و طبق برنامه‌ریزی انشا الله تلاش خواهیم کرد با آسفالت ۱۳ کیلومتر در سال ۱۳۹۷ این محور به عنوان یک محور اصلی گردشگری در اختیار شهرستان خلخال و استان اردبیل قرار گیرد.

حیدری با تقدیر از استاندار اردبیل که نگاه و توجهی ویژه به این پروژه مهم استان و منطقه خلخال دارد ضمن تشکر از تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار خلخال خواستار عنایت در حوزه اعتبارات به سرفصل راه و شهرسازی و تکمیل جاده‌های شهرستان خلخال شد.

اهالی روستای ماجولان نیز در مسجد تازه تأسیس جمع شده و ضمن تقدیر از تلاش‌های سه‌ساله استاندار اردبیل و اداره کل راه و شهرسازی استان در حمایت از ادامه و تسریع در ساخت جاده خلخال شال ماجولان ماسوله خواستار ادامه و تسریع در آسفالت این مسیر و ارتباط خلخال به ماسوله از طریق بخش شاهرود شدند.

لازم به ذکر است فاصله شهرستان خلخال تا شهر ماسوله گیلان ۱۰۰ کیلومتر بوده و یکی از مسیرهای زیبای گردشگری و طبیعت‌گردی کشوری بوده که همه‌ساله تورهای خارجی از این مسیر تردد می‌نمایند.

همچنین آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در جریان بازدید از این پروژه در جمع اهالی روستای ماجولان افزود: پروژه راه اصلی خلخال شال ماجولان ماسوله یک مسیر حیاتی برای استان اردبیل و جنوب استان و شهرستان خلخال از لحاظ توسعه صنعت گردشگری بوده و با تکمیل و بهره‌برداری از آن سیل گردشگران از شهر ماسوله به سمت خلخال و استان اردبیل سرازیر خواهد شد.

وی ضمن خوشحالی از تحقق آرزوی دیرینه اهالی منطقه ماجولان شهرستان خلخال و تقدیر از تلاش‌های اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: با همت و تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل این جاده هم‌اکنون در حال آسفالت است و امروز ما شاهد حضور خیلی از گردشگران در این مسیر بودیم که شایسته نیست این مسیر همچنان خاکی بماند و گردشگران از مسیر خاکی تردد نمایند که باید سریعاً آسفالت و تکمیل این جاده در اولویت مسئولین استان، شهرستان و اداره کل راه و شهرسازی استان باشد.

وی با اشاره به اقدام اخیر استاندار اردبیل در خصوص برگزاری جلسه‌ای با استاندار گیلان و نمایندگان مجلس دو شهرستان خلخال و فومن و فرماندار خلخال و فرماندار فومن گفت: انتظار می‌رود در این نشست مشترک مشکل قطعه بازمانده و تکمیل نشده نیز در حوزه گیلان حل شود و شاهد تکمیل این مسیر باشیم.

استاندار اردبیل نیز گفت: پروژه راه خلخال شال ماجولان ماسوله با قوت ادامه خواهد یافت.

خدابخش افزود: بیش از ۳۵ کیلومتر از این پروژه در استان اردبیل قرارگرفته که ۲۰ کیلومتر آن تا پایان امسال آماده آسفالت و در سال ۱۳۹۷ آسفالت خواهد شد.

استاندار اردبیل افزود: حدود ۲۰ کیلومتر از این جاده نیز در حوزه استحفاظی شهرستان فومن قرار دارد که طی جلسه‌ای با حضور مسئولین شهرستان خلخال و استانداران دو استان گیلان و اردبیل در دو هفته آینده برگزار خواهد شد مشکل ۲۰ کیلومتر نیز مطرح و این جاده برای تردد مردم این منطقه آماده خواهد شد.

نظر شما