شناسهٔ خبر: 4035 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهور در جمع مردم اصفهان:

راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان سریع‌تر راه‌اندازی شود/ تخصیص دومیلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار منابع

رئیس جمهور در اصفهان حجت الاسلام حسن روحانی به راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان اشاره کرد و گفت: این خط باید سریع‌تر راه‌اندازی شود و برای این منظور دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار منابع برای آن تامین کرده‌ایم که با تکنولوژی جدید و سرعت ۳۰۰ کیلومتر عملیاتی خواهد شد و به حول و قوه الهی کار اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس جمهور در جمع مردم اصفهان گفت: ۲۸ پروژه مهم با ۶۵۱ میلیارد تومان برای اصفهان در نظر گرفته‌ایم که همه در دو سال آینده عملیاتی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌ها و جایگاه استان اصفهان در زمینه‌های تاریخی ، فرهنگی و صنعتی اشاره کرد و گفت: اصفهان مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی است و به عنوان نماد تمدن اسلامی و حکومت یکپارچه ایران، شناخته می‌شود.

رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: امروز اصفهان قطب صنعتی، کشاورزی، فناوری‌های نوین، دانشگاه، حوزه علمیه و مرکز آثار گرانقدر تاریخی است.

وی با اشاره به شعارها و پلاکاردهای مردم اصفهان در خصوص زاینده‌رود اظهار داشت: زاینده‌رود حق مسلم همه ما است و کاری خواهیم کرد که با همت شما و وحدت و یکپارچگی، زاینده‌رود، زنده رود و زاینده بماند.

رییس‌ جمهوری افزود: زاینده‌رود نه تنها مظهر تمدن اصفهان و اصفهانی‌هاست بلکه از آن مردم سراسر ایران است.

روحانی خاطر نشان کرد: به وزارت نیرو دستور می‌دهم، اگر هم آب زاینده‌رود به اندازه کافی نباشد، اما کاری کنند که زاینده‌رود خشک نباشد.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: دولت با دل و جان و همه توان خود تلاش خواهد کرد تا اصفهان، آباد و سرزنده باشد و از نظر آب، هوا و سایر نیازمندی‌ها، اصفهان را به جایی برسانیم که همه مردم آن خوشحال و مسرور باشند.

رییس‌ جمهوری افزود: برای ارتقاء کیفیت هوای استان نیز دولت اقدامات لازم را شروع کرده و آن را با قوت ادامه خواهد داد و همچنین در زمینه گردشگری و مرمت و تکمیل آثار تاریخی استان اصفهان اعتبارات لازم مد نظر قرار گرفته است.

رییس‌ جمهوری در ابتدای سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه اصفهان در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اصفهان را حدوداً از سال ۵۴ به خوبی می‌شناسم مردمی که برای به اهتزاز در آوردن پرچم لا اله الا الله محمداً رسول الله و علی ولی الله کارهای و فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بزرگی را انجام دادند.

وی خاطر نشان کرد: مردم اصفهان با همه وجود پای اسلام و انقلاب آمدند و اولین شهری که رژیم گذشته ناچار شد در آن حکومت نظامی اعلام کند، اصفهان سرافراز بود و همچنین اولین شهری بود که قبل از ورود امام به ایران مردم به خیابان‌ها ریخته و حکومت اسلامی اعلام کردند.

رییس‌ جمهوری گفت: مردم اصفهان با قرار گرفتن کنار امام (ره) و انقلاب توانستند پیروزی بزرگ و پیروزی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای این سرزمین به ارمغان بیاورند.

روحانی با گرامیداشت یاد سرداران و علمای شهید استان اصفهان، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها مخصوصاً در دوران دفاع مقدس هر کجا که دچار مشکل می‌شدیم، دست ما به سوی لشکر امام حسین(ع) اصفهان بود و در هر محوری که پیچیدگی داشت چشم‌ها به سوی لشکر نجف اشرف اصفهان بود.

در ابتدای این مراسم آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ضمن خیر مقدم و با قدردانی از خدمات ارزشمند دولت یازدهم به مردم، اظهار داشت: دولت یازدهم و رییس‌ جمهور در خصوص طرح سلامت کار بزرگی انجام دادند و امروز همه مردم بخصوص اقشار ضعیف، دعاگوی ایشان هستند./

نظر شما