شناسهٔ خبر: 40356 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

رفع تصرف ۸۳۰ هزار مترمربع اراضی ملی در خردادماه ۹۶/ ممانعت یگان حفاظت از تصرف ۱۶۲ هکتار اراضی ملی در استان تهران

علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام رفع تصرف ۸۳۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در خردادماه ۹۶، گفت: استان تهران بالاترین آمار را در ماه گذشته با ۴۲ مورد در رفع تصرفات لحظه‌ای به خود اختصاص داده است.

سرهنگ عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره مهمترین اقدامان یگان حفاظت آن سازمان در خردادماه سال جاری نکاتی را ارایه کرد.

عباس‌نژاد گفت: در خردادماه سال جاری، ۶۹ مورد اجرای حکم داشتیم. همچنین، در سراسر کشور ۸۳۰ هزار مترمربع که معادل ۵۴ میلیاردتومان رفع تصرف در سراسر کشور انجام شد.

فرمانده کل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، بیشترین رفع تصرفات را مربوط به استان‌های فارس، آذربایجان‌شرقی، البرز، اصفهان و خراسان‌شمالی دانست و افزود: بیشترین رفع تصرف در استان فارس بود که بیش از ۱۹ فقره رفع تصرف در آن استان ثبت شد. در برخی از استان ها نیز همچون همدان، ایلام، بوشهر در ماه گذشته حکمی وجود نداشت تا به اجرا درآید.

وی  تعداد به کارگیری نیرو برای رفع تصرفات در خردادماه سال جاری را در سراسرکشور، یکهزار و ۲۳۱ نفر عنوان کرد.

به گفته این مسئول، اقدامات جلوگیرانه قبل از تصرف در برخی از شهرها از سوی یگان حفاظت از جمله کارهایی بوده که انجام گرفته است.

عباس‌نژاد گفت: گشت‌زنی هدفمند از سوی یگان حفاظت از اراضی از دیگر اقدامات مهمی است که همواره انجام می‌شود. یگان حفاظت با گشت زنی هدفمند خود در ماه گذشته در سطح استان ها از ۲۳۷ مورد شروع به تصرف جلوگیری کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن رفع تصرف آنی و لحظه‌ای یگان حفاظت را که ۲۳۷ مورد بود، معادل ۱۶۲ هکتار از اراضی عنوان کرد و افزود: یگان حفاظت در لحظه در محل، حاضر شد و با رفع تصرف فوری، مانع از اقدامات خلاف در ۱۶۲ هکتار از اراضی شد.

وی در مورد رفع تصرف در استان تهران و مجموعه اقداماتی که دراین باره توسط سازمان ملی زمین و مسکن انجام شده است نکاتی را ارایه کرد و گفت: استان تهران از جمله استان‌هایی بوده که ۴۲ مورد رفع تصرف فوری و لحظه‌ای داشته است. بدین‌معنا، گشت‌های یگان حفاظت از اراضی ملی از شروع تصرف با متصرفان برخورد کردند که استان تهران بالاترین آمار را در ماه گذشته در رفع تصرفات لحظه‌ای به خود اختصاص داده است.

به گفته عباس‌نژاد، عوامل یگان حفاظت در ماه گذشته (خردادماه ۹۶) فقط در استان تهران از تصرف ۳۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع اراضی جلوگیری کردند که این میزان، معادل ۵۹ میلیاردتومان است.

وی بیشترین رفع تصرف لحظه‌ای را به ترتیب مربوط به استان تهران با ۴۲ مورد رفع تصرف، جنوب استان سیستان و بلوچستان با ۳۴ مورد در منطقه ایرانشهر، خوزستان ۱۴ مورد، کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ مورد، هرمزگان ۳۰ مورد عنوان کرد. /

نظر شما