شناسهٔ خبر: 40358 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

احداث ۳۱ بیمارستان طی یک سال گذشته در کشور/ طرح تحول نظام سلامت از سیاست‌های موفق دولت تدبیر و امید است

علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی گفت: ۳۱ بیمارستان با بیش از سه هزار تخت طی یک سال گذشته در کشور احداث و افتتاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد جعفر علیزاده در بازدید از بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در حال ساخت تالش اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت از سیاست‌های موفق و نتیجه بخش دولت تدبیر و امید است و ارتقاء زیرساخت‌های سلامت و درمان مردم، از اولویت های دولت دوازدهم خواهد بود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۴ درصدی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تالش افزود: خدمات پزشکی این واحد بزرگ درمانی مطابق با استانداردهای تعریف شده بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است و تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: این بیمارستان قابلیت تامین نیازهای تخصصی تالش در حوزه درمان را خواهد داشت اما با تقاضای مسئولان این شهرستان مبنی بر افزایش سطح خدمات درمانی، این بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی به ۲۳۰ تخت ارتقاء یافت. 

به گزارش ايرنا مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش نیز در این بازدید گفت: این طرح با ۳۴ هزار و ۹۷۰ مترمربع مساحت و ۱۵ هزار و ۹۹۵ مترمربع زیربنا در چهار طبقه با بخش های مختلف به جز بخش جراحی مغز در حال احداث است و دهه فجر امسال آماده افتتاح خواهد بود.

حسین نعمتی ادامه داد: با توجه به اینکه تالش به عنوان مرکز درمان غرب گیلان معرفی شده است، بخش جراحی قلب نیاز ضروری این منطقه است و ساخت آن باید جدی گرفته شود. 

مسئولان یاد شده بعد از بازدید از بیمارستان در حال احداث تالش بر ساخت مرکز جراحی قلب با ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا در ساختمان جداگانه ای در محوطه آن بیمارستان موافقت کردند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲ بیمارستان در ۱۱۰ کیلومتری غرب استان گیلان واقع شده است./

نظر شما