شناسهٔ خبر: 40384 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

علی اوسط هاشمی:

رشد ٩٩ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر چابهار

بندر چابهار با توجه به زیرساختهای بندری و تجهیزات تخلیه و بارگیری مدرن، بستر مناسب جهت تسهیل انجام فرآیندهای صادرات،واردات و ترانزیت کالا و کانتینر از طریق بندر چابهار فراهم گردیده است.بطوریکه استقبال شرکتهای حمل و نقل و خطوط کشتیرانی از موقعیت ویژه بندر چابهار در سه ماه اول امسال چشمگیر بوده است.

 به گزارشپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اوسط هاشمی اظهار داشت:با توجه به نگاه ویژه دولت محترم به بندر چابهار و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استراتژی بندرچابهار، تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر چابهار با رویکرد تسریع در تخلیه و کاهش هزینه های واردات کالا،تسهیل و ساده سازی فرآیند ترانزیت در مسیر چابهار- میلک و رونق توسعه صادرات از طریق این بندر می باشد.

وی تصریح کرد:بندر چابهار با تخلیه و بارگیری ۹هزار و ۷۲۲ TEUکانتینر در سه ماه اول امسال از رشد۹۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.

وی گفت: با ورود ۳۶ فروند شناور بالای هزارتن ، ۴۱۳هزارو۱۸۴ تن مواد نفتی و غیر نفتی درسه ماهه نخست امسال در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شده که از این میزان ۱۹۲ هزار تن مواد غیر نفتی است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بخش غیر نفتی از رشد ۶۶ درصدی برخوردار هستیم  .

 هاشمی اظهار داشت خوشبختانه باتوجه به پیگیری‌های همکاران اداره کل بنادر و دریانوردی امروز شاهد ورود کشتی ۲۵هزارتنی حامل کالای اساسی برنج از بندر کوسی چانگ تایلند هستیم و امیدواریم با این روند پیشرفت، شاهد افزایش نقش آفرینی بندر چابهار در توسعه منطقه و ملی و بین المللی باشیم.

نظر شما