شناسهٔ خبر: 40390 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه مشترك بنیاد مسكن و بانك قرض‌الحسنه مهر ایران

تفاهم نامه تفاهم‌نامه مشترك بنیاد مسكن انقلاب اسلامی و بانك قرض‌الحسنه مهر ایران به منظور كمك به احداث و تكمیل واحدهای مسكونی روستایی برای متقاضیان ویژه این مسكن با سود ۴ درصد به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز ۱۲ تیرماه تفاهم‌نامه همكاری مشترك بین بنیاد مسكن انقلاب سلامی و بانك قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد مسكن و مرتضی اكبری مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیر بانك قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف احداث و تكمیل واحدهای مسكونی روستایی برای روستاییانی كه امكان استفاده از دیگر منابع بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در مناطق روستایی ندارند به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در ۹ ماده و ۶ تبصره به امضا رسیده است و بر اساس آن آورده بنیاد مسكن انقلاب اسلامی مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال مجموع تسهیلات، پرداختی معادل ۴۵۰ میلیارد ریال است كه توسط بانك تامین و به محض واریز توسط بنیاد طی ۱۲ ماه به متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد پرداخت می‌شود.

همچنین بنیاد آورده خود به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال را در یك حساب قرض‌الحسنه به نام خود واریز می‌كند و مبلغ واریزی به مدت ۳۰ ماه پس از واریز در حساب مذكور مسدود می‌شود.

 براساس این تفاهم‌نامه مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا تا پایان پرداخت تسهیلات به قوت خود باقی است.

شرایط پرداخت تسهیلات بدین گونه است كه سقف فردی تسهیلات برای متقاضیان عادی ۸۰ میلیون ریال بوده و معرفی متقاضیان توسط بنیاد به شعب بانك اعلام خواهد شد.

دوره بازپرداخت تسهیلات عادی ۳۶ ماه و در موارد خاص تا ۶۰ ماه با كارمزد ۴ درصد تعیین شده است.

براساس این تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات مطابق با سیاست‌ها، ضوابط و بخش‌نامه‌های بانك مركزی انجام می‌شود.

همچنین در این تفاهم‌نامه تعهدات بانك نیز تعیین شده است و براساس آن بانك تعهد می‌كند حداكثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از تكمیل پرونده تسهیلاتی توسط متقاضیان و اخذ تضمین‌ها در چهارچوب ضوابط و مقررات بانك نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام كند. همچنین بانك موظف است ظرف مدت یك هفته نسبت به ابلاغ سهمیه استان‌ها توسط بنیاد مسكن اقدام كند.

بر مبنای این تفاهم‌نامه بانك به منظور جلوگیری از بروز تخلف و اعطای احتمالی اعتباری وام خارج از  افراد معرفی شده توسط بنیاد بر اساس لیست ارسالی توسط آن بنیاد به صورت ۱۰۰ در ۱۰۰ عمل كند.

نظر شما