شناسهٔ خبر: 40399 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در جلسه مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه‌آهن و بخش خصوصی عنوان شد:

بررسی دلایل كاهش حمل بار ریلی از مبادی حمل و راهكارهای افزایش آن/ كنترل تعرفه ریلی در مقایسه با جاده در مسیرهای مهم تصمیم‌گیری شد/ ارزیابی عملكرد حمل بار شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی

مرتضی احمدی مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه‌آهن اعلام كرد: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی تدابیر لازم را جهت تقویت بخش بازرگانی و بازاریابی خود و بارهای جدید به‌ویژه در مسیرها و محورهای كم ترافیك اتخاذ می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مرتضی علی احمدی با اشاره به موضوع ارزیابی عملكرد حمل بار توسط شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی ، عنوان كرد: در این جلسه 
دلایل كاهش حمل بار ریلی از مبادی حمل و راهكارهای افزایش حمل بار از ابتدای سال تا دوازدهم خردادماه سال جاری بررسی و عملكرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مقایسه و مورد بحث قرار گرفت.

وی بابیان اینكه سیاست ارتباط مستمر با شرکت‌ها و ارزیابی بازار ریلی از ابتدای سال با انجمن صنفی در دستور كار این اداره كل قرار گرفته است، بیان كرد: در جلسه فوق، مهم‌ترین مشكلات پیش روی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی شامل كاهش حجم بار ، افت چشمگیر عملكرد برخی شرکت‌ها، بالا بودن نرخ تعرفه ریلی در مقایسه با جاده و مشكلات مالی شرکت‌ها بررسی شد.

احمدی اظهار داشت: كنترل تعرفه ریلی در مقایسه با جاده در مسیرهای مهم موجود و برای بارهای جدید توسط اداره كل بازرگانی، برنامه‌ریزی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی برای خروج سریع‌تر واگن‌های تعمیری از خطوط تعمیر و اجرای برنامه سالانه تعمیرات اساسی ازجمله تصمیم‌هایی بود كه در این جلسه گرفته شد.

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه‌آهن اضافه كرد: طی این جلسه مقرر شد شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی تدابیر لازم جهت تقویت بخش بازرگانی و بازاریابی خود و بارهای جدید به‌ویژه در مسیرها و محورهای كم ترافیك كه اداره كل بازرگانی و بازاریابی اعلام داشته، اتخاذ كنند

همچنین اداره كل بازرگانی اعلام كرد، طرح افزایش حجم بار ماهانه نسبت به متوسط ماهانه مدت مشابه سال قبل هر شركت را با اعمال تسهیلاتی از قبیل افزایش مدت اعتبار بازپرداخت حق دسترسی و اعمال تخفیفت ویژه جهت جذب بارهای جدید بالأخص در مسیرهای كم ترافیك را در دست مطالعه و تصویب دارد

گفتنی است؛ برای جلسه‌های آتی مقرر شد عملكرد شرکت‌های حاضر در جلسه در قالب سربرگ عملكرد هر شركت به تفكیك مشتری (صاحبان كالا)، نوع كالا، نوع واگن، سهم از بازار در درآمد، تناژ و تن – كیلومتر مورد ارزیابی دقیق‌تری قرار گیرد.

یادآور می‌شود؛ جلسه فوق با حضور 4 شركت حمل‌ونقل ریلی بهتاش سپاهان، ریل پرداز سیر ، آسیا سیر ارس و توكاكشش و با حضور دبیر محترم انجمن صنفی و نماینده اداره كل سیر و حركت برگزار شد.

نظر شما