شناسهٔ خبر: 40401 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان قزوین صورت گرفت:

ابلاغ مصوبات کمیته سیما و منظر شهری به ادارات راه و شهرسازی شهرستان در استان قزوین

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر معماری راه و شهرسازی استان قزوین در نشست مشترک حوزه مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل و روسای ادارات تابعه شهرستان گفت: ادارات راه و شهرسازی تابعه با حرکت در راستای برنامه و سیاست‌های اداره کل، نقش مؤثری در بهبود کیفیت زندگی شهری در شهرستان‌های متبوع خود خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، نشست مشترک حوزه مدیریت شهرسازی و معماری و روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان با موضوع تبیین خط‌مشی‌ها و سیاست‌های حوزه شهرسازی و معماری اداره کل در محل سالن جلسات آرمان‌شهر برگزار شد.

مدیر شهرسازی و معماری در خصوص این جلسه گفت: این جلسه با هدف لزوم ایجاد هماهنگی‌های هر چه بیشتر در راستای توانمندسازی ادارات شهرستان و برقراری تعامل دوسویه بین ستاد و ادارات تابعه و رسیدن به اهداف خرد و کلان سازمانی صورت گرفته و مشکلات موجود و راهکارهای مربوطه مورد بحث و بررسی قرا گرفت.

محسن اسماعیلی در ادامه افزود: از آنجا که دامنه فعالیت‌های این سازمان بسیار گسترده است در راستای مطالبات ستاد از ادارات شهرستان و بالعکس و به جهت استفاده از پتانسیل‌های مفید و همچنین تعامل بیشتر بین ستاد و ادارات شهرستان لازم است این نشست‌های مشترک همواره به صورت فصلی برگزار شود.

اسماعیلی بیان کرد: در این راستا شایسته است روسای ادارات شهرستان و همکاران عضو کمیسیون ماده ۹۹ از عملکرد جلسات ماده ۹۹ و ایجاد وحدت رویه در شهرستان‌ها گزارش‌های خود را ارائه دهند و همچنین جهت ایجاد انگیزه و رقابت بین کارشناسان فرمت شاخص‌های ارزیابی از کارشناسان ادارات شهرستان را تهیه کنند.

وی عنوان کرد: جهت هماهنگی‌های بیشتر بین ادارات لازم است دستورالعمل سیما و منظر شهری به صورت مکتوب به ادارات شهرستان ارسال شود و طی یک جلسه مفاد و اهداف دستورالعمل مربوطه به روسای ادارات شهرستان ارائه گردد.

اسماعیلی در پایان افزود: دلیل تشکیل ادارات تابعه انجام کار با کیفیت بالاتر و بهتر بود، لذا در همین راستا بهتر است جهت نظارت بر روی ساخت و سازهای واقع در حریم هماهنگی‌های لازم از سوی ادارات تابعه با گشت حفاظت از اراضی اداره کل نیز انجام شود.

گفتنی است این جلسه با حضور محسن اسماعیلی مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی، فیاض بیگدلی رئیس اداره راه و شهرسازی آبیک، آرش طاهریان رئیس اداره و شهرسازی تاکستان، محمد بازدار رئیس اداره راه و شهرسازی بویین‌زهرا و هوشنگ بخشعلی پور رئیس اداره راه و شهرسازی البرز و جمعی از کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی برگزار شد.

نظر شما