شناسهٔ خبر: 40425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات برگزاری نود و هفتمین جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی/ پیشرفت ۹۱ درصدی پروژه‌های مسکن مهر آذربایجان‌غربی

تقی کهوریان نود و هفتمین جلسه شورای تأمین مسکن با محوریت بررسی مصوبات نود و ششمین جلسه شورا، گزارش آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح مسکن مهر استان و بررسی وضعیت خدمات زیربنایی و روبنایی در سایت‌های مسکن مهر تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجانی‌غربی، جلسه شورای تأمین مسکن استان با حضور معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه بر اجرای پروژه‌های مساکن مهر بر اساس برنامه زمان‌بندی تأکید کرد و رصد مشکلات پروژه‌های مسکن مهر و اجرای مصوبات شورای تأمین مسکن در اسرع وقت را مهم دانست.

تقی کهوریان ادامه داد: لازم است همه دستگاه‌های متولی طرح مسکن مهر برای رساندن شاخص پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر آذربایجان‌غربی به نقطه اوج تلاش مضاعف کنند.

همچنین در این جلسه مشکلات و موانع پیشروی پروژه‌های مسکن مهر با اولویت شهرستان‌های مهاباد، سردشت و ارومیه بحث و تصمیمات لازم جهت تسریع در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر اتخاذ شد.

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در جلسه شورای تأمین مسکن گفت: ۵۱ هزار واحد مسکن مهر استان از ۹۱ درصد میانگین پیشرفت اجرایی برخوردار است.

مبارک قدم ادامه داد: ۲۶ هزار و ۱۵۹ واحد به شکل تعاونی‌های مسکن مهر و ۱۴ هزار و ۷۱۵ واحد در قالب خودمالکی و گروهی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان احداث شده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت اجرایی پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای میاندوآب، پیرانشهر و اشنویه ۱۰۰ درصد بوده، تصریح کرد: روند احداث پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای ماکو، خوی، سلماس، نقده، بوکان، شاهین‌دژ و تکاب از میانگین پیشرفت استانی بالاتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص وضعیت خدمات روبنایی در سایت‌های مسکن مهر استان گفت: راه‌اندازی مراکز آموزشی، فرهنگی و خدماتی از جمله مدرسه، کلانتری، مسجد و مرکز بهداشتی، درمانی در مجتمع‌های مسکن مهر نیازسنجی شده است.

مبارک قدم به چگونگی وضعیت خدمات زیربنایی در سایت‌های مسکن مهر استان اشاره کرد و افزود: آماده‌سازی خدمات زیربنایی در ۲۵ هزار و ۷۹۱ واحد مسکن مهر ساخته شده در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت تکمیل شده است.

وی به وجود پرونده‌های حقوقی پروژه‌های مساکن مهر در مراجع قضایی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۶ مورد پرونده شامل سه هزار و ۷۹۹ واحد مسکن مهر با موضوعات مختلف در مراجع قضایی وجود دارد.

این مقام مسئول از برگزاری جلسات هم‌اندیشی با دادگستری استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: مشکلات تعداد زیادی از متقاضیان مسکن مهر با حل و فصل این پرونده‌های حقوقی برطرف می‌شود.

مبارک قدم یادآور شد: پروژه‌های مسکن مهر زیر ۳۰ درصد پیشرفت اجرایی و فاقد متقاضی واجد شرایط از چرخه مسکن مهر استان خارج خواهد شد.

نظر شما