شناسهٔ خبر: 40433 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون اول رئیس جمهوری:

راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان در دولت دوازدهم تکمیل می‌شود/ تامین ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو برای توسعه پروژه

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ساخت و راه‌اندازی راه‌آهن و قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان را جزو طرح‌های اولویت دار کشور خواند و گفت: ۲ ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار منابع لازم اين طرح از طريق فاينانس تهيه شده است و در دولت دوازدهم تكميل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اسحاق جهانگیری در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان، با اشاره به اشراف و آگاهی خود از مسایل استان،‌ اظهار داشت: وکلای مردم استان اصفهان در تمام ادوار مجلس افرادی موثر و دارای بینش و نگاه کلان به مسایل ملی بوده‌اند و امروز نیز نقش موثری در خانه ملت دارند.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به احداث راه آهن و راه اندازي قطار سريع السير تهران- اصفهان ، اين طرح را جزو طرح هاي اولويت دار كشور ارزيابي كرد و گفت: ۲ ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار منابع لازم اين طرح از طريق فاينانس تهيه شده است و اين طرح با رعايت ضوابط مهندسي در دولت دوازدهم تكميل خواهد شد.

وی همچنين از تامين منابع خارجي براي توسعه و تجهيز فرودگاه هاي اصفهان، مشهد ، شيراز و تهران خبر داد و ابراز اميدواري كرد؛ توسعه و تجهيز فرودگاه بين المللي اصفهان پس از رفع برخي مشكلات،‌ در آينده صورت پذيرد.

استاندار اصفهان نيز در اين جلسه با اشاره به ظرفيت‌ها و چالش‌های پيش روی استان، گفت: مهمترين درخواست مسئولان و مردم استان پيگيري مصوبات اقتصاد مقاومتی يعنی احيای زاينده‌رود، تسريع در احداث قطار سريع السير و فرودگاه بين المللی شهيد بهشتی و ‌مقابله با توسعه كوير در استان است.

در اين جلسه هر يك از نمايندگان استان اصفهان بطور جداگانه مسايل، دغدغه ها و ديدگاه هاي خود پيرامون حوزه انتخابيه نظير حل مساله آب زاينده رود،‌ اجراي مصوبات شوراي عالي آب، مقابله با برداشت بي رويه آب ، بيكاري، تامين سرمايه در گردش بنگاه هاي صنعتي،  آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي، نظارت بر موسسات مالي، حمايت از حقوق كشاورزان و توجه به مسايل زيست محيطي نظير احياي تالاب گاوخوني را ابراز كردند.

نظر شما