شناسهٔ خبر: 40436 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

صابری خبر داد:

افزایش ۱۳۱ درصدی ترانزیت غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ ۸۱ هزار مسافر دریایی طی سه ماه ترابری شدند

بندر رجایی مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بنادر غرب هرمزگان طی سه ماه نخست سال جاری، از رشد ۱۳۱ درصدی ترانزیت کالاهای غیر نفتی در این بنادر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان، محمود صابری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در سه ماهه فصل بهار سال ۹۶، در مجموع ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۷۷۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۴۲۷ هزار و ۷۷۶ تن مربوط به  کالاهای غیر نفتی و دو میلیون و  ۱۷۶ هزار و ۹۹۶ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

صابری حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر غرب هرمزگان طی فصل بهار را بیش از ۱۸۷هزار  تن اعلام کرد و افزود: این حجم عملیات در مقایسه با میزان صادرات کالاهای غیر نفتی طی سه ماهه نخست سال گذشته، ۷۶ درصد افزایش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ترانزیت ۵۱ هزار و ۴۴۹ تن کالاهای غیرنفتی در این بنادر و رشد ۱۳۱ درصدی آن خبر داد.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین طی مدت یاد شده، ۱۹۳ هزار و ۸۳۲ تن کالاهای غیرنفتی بارگیری شد که رشد ۶۸ درصدی در این رابطه به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۳۶ TEU کانتینر پر در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شده است که در این بخش افزایش ۲۴۳ درصدی به ثبت رسید.

این مسئول، ترغیب صاحبان کالا به فعالیت کانتینری و افزایش خطوط کشتیرانی بمنظور جابجایی کانتینر را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش عملکرد کانتینری در این بندر دانست.

صابری تعداد شناورهای ورودی به این بنادر را بیش از یکهزار و ۲۵۰ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۱۲۳ فروند شناور بالای هزار تن و یکهزار و ۱۲۸ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی سه ماهه فصل بهار سال جاری، ترابری ۸۱ هزار و ۷۱۵ نفر مسافر در بنادر غرب هرمزگان به صورت ایمن به انجام رسید که از این میزان سهم بندرلنگه با جابجایی تعداد ۲۰ هزار و ۷۸۵ نفر مسافر، بیش از بندر چارک و آفتاب بود که پیشرفت ۸ درصدی را در این بندر شاهد بودیم.

نظر شما