شناسهٔ خبر: 40449 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی جدید در محور آزادراه همدان - ساوه

محمد سرگزی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به افزایش سفرهای تابستانی و لزوم تجهیز نمازخانه‌های بین‌راهی از فعالیت دو مجتمع خدماتی رفاهی در آزادراه همدان ساوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد سرگزی با اشاره به تأکید معاونت محترم عمرانی استانداری مبنی بر ایجاد گروه‌های بازرسی از نمازخانه‌ها گفت: با توجه به اهمیت حضور گردشگران در استان و لزوم افزایش زمینه‌های خدمات‌رسانی به مسافرین علاوه بر مقوله حمل‌ونقل توجه ویژه به مجتمع‌های خدماتی رفاهی نیز در برنامه کاری این اداره کل است.

وی افزود: در تفاهم‌نامه ارسالی از سوی ستاد اقامه نماز کشور با وزارت راه و شهرسازی نیز بر افزایش نمازخانه‌ها و خدمات مرتبط و ایجاد شرایط مناسب برای نماز مسافرین در سفرهای تابستانی تأکید شده است.

سرگزی عنوان کرد: یکی از راه‌های خدمت‌رسانی به مردم تلاش در ایجاد زمینه‌های رفاه و آرامش در سفر به ویژه برای ادای واجبات الهی است و ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی علاوه بر تقویت اقتصاد منطقه و به‌کارگیری افراد در خصوص احداث مساجد و نمازخانه‌ها به عنوان باقیات و صالحات محسوب می‌شود.

وی به نیاز مطرح شده در زمینه احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی در محور آزادراه ساوه اشاره و بیان کرد: یک مجتمع خدماتی رفاهی دیگر نیز احداث و تکمیل شده است و در آینده نزدیک در این مسیر راه‌اندازی خواهد شد که در مجموع در مسلفت ۸۵ کیلومتری آزادراه در استان همدان ۴ مجتمع فعال خواهند بود.

سرگزی رعایت و اجرای مصوبات تفاهم‌نامه وزارتخانه متبوع و ستاد مرکزی با ستاد اقامه نماز را الزامی دانست و گفت: اهمیت نماز به قدری است که علاوه بر مصوبات هر کدام از ما باید برای ارتقای شرایط این فرضیه الهی هر چه را در ذهن و توان داریم به کار گیریم.

وی افزود: با اشاره به اتمام ماه رمضان و متعاقب آن افزایش سفرهای تابستانی تذکر به شرکت‌های مسافربری و رانندگان برای رعایت شئونات اسلامی به ویژه توقف به موقع برای اقامه نماز مسافران را مورد تأکید است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای بازدید مستمر از مجتمع‌های خدماتی رفاهی و راهدارخانه‌هایی که در مسیر توقف مسافرین برای اقامه نماز و استراحت قرار دارد از وظایف ضروری و مستمر کارکنان اداره کل است.

معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره کل افزود: طی این بازدیدها نقاط ضعف این اماکن به ویژه در خصوص وضوخانه و نمازخانه‌ها بررسی و برای رفع نواقص و ایجاد زمینه ارتقاء خدمات این اماکن تذکر و پیگیری جدی صورت می‌گیرد.

نظر شما