شناسهٔ خبر: 40458 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی استان تهران:

۵۳ پروژه ملی و استانی در مدیریت فنی اجرایی در دست احداث است

ساخت و ساز مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ۱۵ پروژه با زیربنای ۲۲۰۰۰ مترمربع با حجم سرمایه‌گذاری استانی بالغ بر ۲۷۵ میلیارد ریال طی چهار سال دولت یازدهم تحویل و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، جواد فلاح با بیان اینکه ۵۳ پروژه ملی و استانی در دست احداث است افزود: تعداد کل پروژه‌های عمرانی ملی و استانی در حوزه ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی این اداره کل ۵۳ پروژه است. ۱۴ پروژه ملی که عمدتاً در بخش بهداشت و درمان با استعداد حدود ۳۵۰۰ تخت بیمارستانی و ۳۹ پروژه استانی اعم از ساختمان‌های اداری، فرهنگی، ورزشی و کتابخانه‌های عمومی در حال احداث است.

وی میزان فرصت شغلی ایجاد شده در بخش احداث پروژه‌های استانی را حدود ۴۵۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: ۹۵۰۰ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری لازم جهت پیشبرد پروژه‌های عمرانی ملی و استانی در استان تهران در حوزه ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است. با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان تحرک قابل‌توجهی در به‌کارگیری نیروهای متخصص و فعال‌سازی سایر صنایع وابسته به بخش ساختمان و در نتیجه ایجاد اشتغال کمک کرد.

به منظور راهبری و ساماندهی طرح‌های عمران و بهسازی در چارچوب برنامه اجرایی سالیانه مصوب و در راستای تحقق طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای تکلیف شده در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی و ساماندهی حاشیه شهرهای استان تهران ۶ پروژه در شهرستان‌های گلستان و شهر قدس جزء تعهدات استانی از محل ردیف‌های ملی است. هم‌اکنون فرآیند بررسی طرح‌ها و برگزاری مناقصات مراحل نهایی خود را سپری نموده و به‌زودی شاهد شروع عملیات اجرایی این ۶ پروژه در این مناطق خواهیم بود.

فلاح عنوان کرد: امروزه توجه به کیفیت فضا در معماری و شهرسازی ایران در احداث هوشمندانه بناها ضرورت ویژه دارد. بر این اساس مدیریت فنی و اجرایی همواره سعی نموده به مؤلفه‌های همچون توجه به جنبه‌های نمادی، فرهنگی، تاریخی و زیبایی‌شناختی منطقه موجود، تناسب فضاها با عملکرد جاری ساختمان احداثی، در نظر گرفتن پویایی و سیرکلاسیون مناسب جهت درک مراجعه‌کنندگان و استفاده آسان از فضای ساختمان‌های احداثی توجه نماید.

وی در پایان تأکید کرد: توجه به اقلیم و به‌کارگیری مصالح متناسب با منطقه موردمطالعه، استانداردسازی و رعایت اصول متناسب جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی با توجه به وجود اتلاف بالای انرژی در ساختمان‌های اداری از مواردی است که بسیار مورد توجه این مدیریت است.

نظر شما