شناسهٔ خبر: 40480 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی در جمع خبرنگاران:

تمامي پروژه‌های مسكن مهر پرديس فعال هستند/ در حال مذاكره با بانك برای رفع مشكل فروش اقساطی پروژه‌ها هستيم

درجمع قائم مقام وزير راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر اعلام كرد: : در حال حاضر مسئله فروش اقساطی را با بانك‌های عامل به بحث گذاشته‌ایم و موضوع را به شدت پیگیر هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر در حاشیه مراسم افتتاح ۶۵۰ واحد مسكن مهر محله مهران واقع در فاز ۵ شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر مسئله فروش اقساطی را با بانك‌های عامل به بحث گذاشته‌ایم و موضوع را به شدت پیگیر هستیم. با توجه به مذاكرات انجام شده تصمیم داریم اگر در روزهای اخیر حتی به نتیجه خوبی در این خصوص نرسیم قصد داریم هرچه زودتر واحدها را تحویل داریم چراكه این اقدام هم به نفع بانك خواهد بود و هم به نفع متقاضیان.

مهرآبادی در ادامه با اشاره به فعال شدن پروژه‌های مسكن مهر در فازهای گوناگون شهر جدید پردیس گفت: خوشبختانه از اسفند تا به امروز شاهد ۴ مرحله افتتاح بودیم و تلاش داریم بنا به قول داده شده هرماه افتتاحی در این منطقه داشته باشیم.

وی اضافه كرد: در حال حاضر مسكن مهر با توجه به افزایش تسهیلات از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان از سوی دولت از نظر ساخت مشكلی ندارد. همچنین می‌توانیم بگوییم كه مشكلات آماده سازی سایت‌ها نیز باتوجه به كمك‌های شركت عمران شهرهای جدید از محل اراضی كه بیشترین هزینه را تا به امروز در این منطقه داشته است را تا حد زیادی برطرف كرده‌ایم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر با اشاره به این نكته كه سال گذشته نزدیك به ۸۸۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای احداث خدمات زیربنایی پروژه‌های مسكن مهر كشور پرداخت شد گفت: در این مدت همچنین  ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت كه ما با توجه به شمكلات عدیده شهر جدید پردیس آن را به این منطقه اختصاص دادیم.

مهرآبادی با تاكید براینكه دولت تدبیرو امید عزم جدی برای به سرانجام رساندن طرح مسكن مهر در كشور دارد گفت: در حال حاضر عقب‌ترین پروژه مسكن مهر مربوط به پردیس است و مابقی پروژه‌ها رو به اتمام است كه سعی داریم هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها را به نتیجه مطلوبی برسانیم.

این مقام مسئول در ادامه بحث تحویل واحد را از اتمام مهم‌تر دانست و گفت: هم‌اكنون كار ساخت تعداد زیادی از واحدهای مسكن مهر در كشور به اتمام رسیده اما به دلیل عدم تكمیل خدمات زیربنایی قادر به تحویل آن‌ها نیستیم. از آنجایی كه برخورداری واحدها از تمامی خدمات برای ما امری مهم محسوب می‌شود پس تحویل آن‌ها تا زمان تكمیل خدمات به تعویق خواهد افتاد.

وی از تحویل یك میلیون و ۵۷۰ هزار واحد مسكن مهر تاكنون خبر داد و گفت: قطعا مشكلات سایر واحدها در حوزه مالیات، بیمه و صدور پایان كارت باید حل شود تا به مرحله فروش اقساطی برسد كه این امر نیز مستلزم كمك تمامی دستگاه‌های ذیربط در این حوزه خواهد بود.

نظر شما