شناسهٔ خبر: 40499 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی انجام شد:

امحاء بیش از ۳۰ هزار مترمربع تبلیغات غیرمجاز جاده‌ای در محور مشهد- چناران

جمع آوری تابلوها رئیس اداره امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: در یک طرح ضربتی از ابتدای تیرماه، بیش از ۳۰ هزار مترمربع از حاشیه محور مشهد-چناران از تبلیغات دیوارنویسی، کوه نویسی و موارد مشابه پاک‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، سیدحامد افتخارزاده با بیان اینکه مطابق قانون ایمنی راه‌ها، نصب هر گونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های کشور تنها با اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها امکان‌پذیر است، گفت: عملیات پاک‌سازی تبلیغات دیوارنویسی و کوه نوشته‌ها در سطح جاده‌های برون‌شهری در راستای ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش تصادفات جاده‌ای انجام می‌گیرد. ضمن اینکه بهبود نمای بصری جاده‌های استان را نیز در پی خواهد داشت.

وی اجرایی کردن این اقدام را با همکاری و هماهنگی اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشهد عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال بیش از ۹۰ درصد محورهای پرتردد مشهد – شاندیز و مشهد - چناران از دیوارنویسی و کوه نویسی پاک‌سازی شده است و به تدریج در سایر محورهای استان هم اقدام خواهد شد که محورهای مذکور با توجه به حجم تردد، بیشترین حجم تبلیغات غیرمجاز جاده‌ای را نیز در خود جای داده‌اند و به همین دلیل در اولویت اجرای طرح مورد نظر قرار داشتند.

رئیس اداره امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی همچنین تأکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی، کوه نویسی و دیوارنویسی فاقد مجوز در سطح جاده‌های استان، این اداره کل نسبت به پاک‌سازی و قلع و قمع آن‌ها، وفق اختیارات قانونی واگذار شده، اقدام خواهد کرد.

افتخار زاده در ادامه از پاک‌سازی تبلیغات دیوارنوشته از سطح جاده‌های استان خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۹۵ نیز بیش از ۳۰۰ دستگاه تابلوهای غیرمجاز در سطح جاده‌های استان جمع‌آوری شد.

گفتنی است نصب تابلوها در حاشیه راه‌ها دارای ضوابط و استانداردهایی از قبیل ابعاد تابلو، اندازه حروف، مکان نصب، فاصله از تقاطع‌های اصلی، فاصله از علائم راهنمایی و رانندگی، وضعیت دید در شب و ... را دارا است و مطابق تبصره ۲ ماده ۷ قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن مصوب سال ۱۳۷۹ و بند ح ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۱۷ اصلاحی قانون یاد شده نصب هر گونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های قانونی کشور صرفاً با مجوز صادره از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجاز است و در صورت عدم رعایت این ضوابط، وقف اختیارات قانونی محوله به وزارت راه و شهرسازی، متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

نظر شما