شناسهٔ خبر: 40525 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

برنامه‌ریزی برای احداث چهار پاسگاه پلیس راه جدید در محورهای خوزستان

مسعود مصدقی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: با پیگیری‌های به‌عمل آمده مقرر شده که امسال چهار باب ساختمان پلیس راه در استان احداث شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، آیین کلنگ‌زنی پاسگاه جدید پلیس راه بهبهان – گچساران با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان، رییس پلیس راه استان وفرماندار بهبهان برگزار شد.

دراین مراسم، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان گفت: وجود پلیس راه در محورهای مواصلاتی در کنار نیروهای راهداری نقش مهمی در جهت ایمنی تردد و کاهش تصادفات جاده‌ای ایفا می‌کند.

مسعود مصدقی در ادامه از فرماندار بهبهان به دلیل توجه ویژه به وضعیت راه‌های بهبهان و حمایت از اداره راهداری این شهرستان، تشکر ویژه کرد و افزود: با پیگیری‌های به‌عمل آمده مقرر شده که امسال چهار باب ساختمان پلیس راه در استان احداث شود که برای ساخت پلیس راه بهبهان – گچساران با توجه به قدمت ساخت و اهمیت آن از نظر واقع شدن در مسیر اتصال چندین استان و همچنین بحث آینده‌نگری در خصوص افزایش ترافیک عبوری از این شهرستان با تکمیل مسیر دهدشت – پاتاوه و اتصال  آن به شبکه راه‌های بهبهان، تجدید بنا شد.

وی همچنین گفت: این پروژه با مساحت ۵۷۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبار سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در مدت شش ماه تکمیل می‌شود و در اختیار پلیس راه بهبهان قرار می‌گیرد.

مصدقی افزود: در احداث اين ساختمان‌ها از تكنولوژی روز استفاده شده و به صورت پيش‌ساخته بتنی خواهند بود.

وی بر لزوم توسعه برنامه ITS  و هوشمند سازی شبکه راه‌ها در جهت کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی تاکید و اظهار امیدواری کرد که در دولت تدبیر و امید این روند ادامه و شتاب بیشتری داشته باشد.

مصدقی گفت: اکنون  دو دستگاه دوربین نظارت در حال پایش تصویری در محور بهبهان - گچساران هستند و برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت نصب  سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور صورت گرفته که به‌زودی نصب می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

در ادامه، رییس پلیس راه خوزستان از تلاش و پیگیری‌های مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای استان در جهت تصویب احداث چهار ساختمان پلیس راه طی سال جاری تشکروعنوان کرد: با احداث و تجدید بنای چند پاسگاه پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان گام موثری در جهت ارتقای ایمنی در جاده‌های استان برداشته خواهد شد.

همچنین فرماندار بهبهان درسخنانی گفت: خوشبختانه شاهد کاهش آمار تصادفات در محورهای شهرستان هستیم و این نشان از تلاش شبانه‌روزی و همکاری کارکنان اداره راهداری و حمل‌و ‌نقل جاده‌ای بهبهان و نیروهای پلیس است.

وی افزود: در ایام نوروز از نزدیک شاهد حضور شبانه‌روزی و تلاش نیروهای پلیس راه در جاده‌ها در جهت ایمن کردن سفرهای نوروزی بوده‌ام و امیدوارم که این روند بیش از پیش ادامه داشته باشد.

در محور بهبهان - گچساران تردد حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه وسایل نقلیه در سال ۹۵ توسط دستگاه‌های تردد شمار به ثبت رسیده که میانگین بیشترین تردد ماهیانه در این محور ۱۵۶ هزار و ۳۵۲ دستگاه وسیله نقلیه بوده که در شهریورماه با توجه سفرهای تابستانی بیشترین تردد را دستگاه‌های تردد شمار به ثبت رسانده‌اند. همچنین روز اوج تردد وسایل نقلیه در این محور در سال۹۵، یکم آذرماه با تردد ۷۳۸۰ وسیله نقلیه بوده و بیشترین تردد در سه ماه نخست سال جاری در فروردین ماه ۱۷۵ هزار و ۹۳ خودرو و روز اوج تردد در این مدت ۸۳۵۸ وسیله نقلیه در ۱۰ فروردین ماه به ثبت رسیده است.

نظر شما