شناسهٔ خبر: 40547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان رضوی صورت می‌گیرد:

تشدید نگهداری از ابنیهٔ فنی راه‌ها در خراسان رضوی

حمیدرضا ملک جعفریان رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های خراسان رضوی در گزارشی به تشریح عملکرد سه‌ماهه نخست و برنامه‌های سال ۹۶ این اداره پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، سید حمیدرضا ملک جعفریان طی گفتگویی عنوان کرد: تعمیرات بیش از ۱۰۰ دستگاه پل کوچک و بزرگ، احداث رادیه و برید در پل‌ها، دریواسیون، تنظیم بستر رودخانه‌ها در بالا و پائین‌دست پل‌ها و بازگشائی قنوها، شستشوی پل‌ها از شن و نمک باقیمانده از فصل زمستان و سایر آلودگی‌ها و تهیه شناسنامه بیش از ۱۳۰ دستگاه از پل‌های بالای دهانه شش متر استان از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده در بخش ابنیه فنی راه‌های استان طی سه‌ماههٔ ابتدایی سال ۹۶ بوده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی در ادامه به اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زائی اشاره کرد و افزود: استفاده از فناوری‌ها و مصالح نوین و ارتقاء کیفی و کمی تعمیرات ابنیه فنی استان را بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است.

ملک جعفریان برنامه‌ریزی برای احداث کنارگذر برای پل‌های مهم و بزرگ استان را یکی دیگر از برنامه‌های اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌ها عنوان کرد: با هدف ارتقاء سطح امنیت ملی و در راستای اهداف و سیاست‌های پدافند غیرعامل کشور صورت گرفته است.

وی در قسمت دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به محدودیت‌های تأمین منابع اعتباری، استفاده از توان ماشین‌آلات و تجهیزات در اختیار ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها را در نگهداری جاری و تعمیرات ابنیه فنی استان با حداکثر توان برشمرد که به خوبی و با موفقیت انجام گرفت و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی در پایان اظهار امیدواری کرد: انشالله با توجه به پیگیری‌های انجام شده و تصویب و ابلاغ اعتبارات و برنامه‌های بخش ابنیه فنی توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در سال مالی جدید اقدامات مؤثر و خوبی در تعمیرات ابنیه فنی استان انجام گردد.

گفتنی است ادارات نگهداری ابنیه فنی راه‌ها در ابتدای امسال از ادارات نگهداری راه و ابنیه انتزاع یافت و وظیفه نگهداری ابنیه فنی راه‌ها را بر عهده دارد.

در استان خراسان رضوی ۲۳ هزار دستگاه پل با دهانه‌های مختلف وجود دارد که اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی وظیفه نگهداری از آن‌ها را به عهده دارد.

نظر شما