شناسهٔ خبر: 40592 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خوزستان خبر داد:

نصب دو سامانه پایش تصویری درمحور ایذه- دهدز تا پایان تیرماه

مراسم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای خوزستان گفت: در راستای کاهش تصادفات، طراحی و نصب دو سامانه پایش تصویری در محور ایذه- دهدز تا پایان تیر ماه امسال انجام خواهد شد.

به گزاری پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، آیین کلنگ‌زنی پاسگاه جدید ایذه- دهدز با مسعود مصدقی، مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان، فرمانده پلیس راه خوزستان، معاون فرماندار ایذه و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان در حاشیه این مراسم گفت: ساختمان این پلیس راه به صورت پیش‌ساخته بتنی و با استفاده از فناوری‌های روز دنیا  با مساحت ۵۷۰ متر مربع به همراه رمپ‌های ورودی و خروجی به طول ۲۵۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در ابتدای شهر ایذه ظرف مدت شش ماه احداث خواهد شد.

مصدقی افزود: لزوم برنامه ITS و هوشمندسازی شبکه راه‌ها و همچنین وجود پاسگاه‌های پلیس راه بین شهری، نیروی پلیس و گشت‌های راهدای نقش مهمی در امنیت سفر و کاهش تصادفات و تخلفات جاده‌ای ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: بنا به اطلاعات و آمار استخراج شده از دستگاه‌های ترددشمار برخط نصب شده توسط اداره‌کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای خوزستان، در محور ایذه- دهدز در سال ۹۵، یک میلیون و ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه تردد داشته‌اند.

مصدقی افزود: بیشترین تردد ماهیانه در این محور مربوط به فروردین ماه ۹۵ است که  ۲۰۷ هزار و ۱۱۴ وسیله نقلیه تردد کرده‌اند و روز اوج تردد وسایل نقلیه در شش فروردین همان سال بوده که حجم تردد خودرهای سنگین در محور کوهستانی ایذه به دهدز ۴۲ درصد از کل ترافیک عبوری را تشکیل داده است. همچنین بیشترین تردد در سه ماه نخست سال جاری مربوط به فروردین ماه و اوج تردد در ۱۱ فروردین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طراحی و نصب دو سامانه پایش تصویری تا پایان تیر ماه امسال انجام خواهد شد. همچنین اکنون شش سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محور ایذه به دهدز بهره‌برداری شده که از زمان نصب این سامانه شاهد کاهش در تعداد تصادف و تخلفات بوده‌ایم.

در ادامه رئیس پلیس راه خوزستان عنوان کرد: این محور جزو محورهای پرتردد استان محسوب می‌شود و با توجه به ترانزیتی بودن این مسیر در ورودی و خروجی استان، لزوم احداث این پاسگاه در جهت افزایش ایمنی و کاهش تخلفات و تصادفات جاده‌‌ای لازم و ضروری است.

نظر شما