شناسهٔ خبر: 40596 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌و‌نقل راه‌آهن:

منابع مالی اتصال ریلی ایران-عراق تامین شد/ مذاکره با یک شرکت پتروشیمی برای رفع حلقه مفقوده محور جنوب

پرچم ایران و عراق معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌و‌نقل راه‌آهن: تامین مالی برای پروژه راه‌آهن ایران-عراق در كشور انجام شده و در حال مذاكره با عراق هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نورالله بیرانوند اظهار داشت: اتصال شبكه ریلی ایران به عراق یكی از طرح های مهم است كه به دنبال اجرای آن هستیم كه ایران و عراق توافقات لازم را برای این پروژه در ساخت پل و ۳۵ كیلمتر مسیر در داخل عراق انجام داده اند.

معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل راهآهن خاطر نشان كرد: تامین مالی برای پروژه فوق در كشور انجام شده و در حال مذاكره با عراق هستیم بطوریكه در سفر نخست وزیر عراق به ایران قرار شد شركتهای ایران مذاكرات خود را با راه آهن‌ عراق شروع كنند.

بیرانوند اظهار داشت: یكی از حلقه های مفقوده، شبكه ریلی در استان خوزستان است و مذاكراتی را شركت پتروشیمی مسجد سلیمان داشته كه خط شوشتر به مسجد سلیمان متصل شود تا كارخانه پتروشیمی به راحتی بتواند محصولات خود را صادر كند.

معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل راهآهن اظهار داشت: برای ایجاد مزیت رقابتی در بخش ریلی، سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی همچون سرمایه گذاری در مناطق محروم لازم است.  راه‌آهن كشور بازگشت اصل و سود سرمایه گذاری را تضمین می كند تا نوسانات ارزی در راه‌آهن پوشش داده شود.

وی بیان كرد: امروز مهمترین پروژه های مشاركت راه آهن با بخش خصوصی در خوزستان شكل گرفته است مثل پروژه سربندر به خرمشهر، كه با مشاركت بخش خصوصی اجرا می شود.

نظر شما